Baan zoeken

macio

RTC member
Als er wel iets tegen valt tegenwoordig dan is dat het wel. Ik ben al de hele tijd opzoek naar een beetje redelijke baan voor 4 dagen of meer in de week. Maar er is gewoon helemaal niks te vinden:(. Niet op het internet, de kranten of bij winkels. Ik heb al wel werk, maar daar heb ik zo zwaar de pest in dat ik elke ochtend het gevoel krijg om me ziek te melden. Nu is dat normaal voor zaterdag en vakanties, maar ik moet er niet aan denken om daar straks tot mijn volgende opleiding (ca. 5/6 maanden) elke dag te werken. Nu zal het wel aan de regio liggen (Drenthe) dat er niet zo veel is. Maar het is gewoon om ziek van te worden:mad: .

Iemand die dezelfde frustratie heeft of mss een idee heeft:?.
 
Advertisement - register to remove this

Ik liep een paar weken geleden bij de Mikro Elektro binnen (zoiets als Elektro World zeg maar, met een stuk of 20 vestigingen) en daar zag ik zo'n A4'tje hangen met werknemers gezocht... Mja ff gevraagd en kon dat zelfde weekend al beginnen. Werk nu zo'n beetje hele weken, het kan allemaal lekker flexibel ingedeeld worden, een vrije dag maakt niet uit als je het maar een beetje op tijd meld... is natuurlijk wel parttime maarja, tis voor mij ook alleen maar voor de weekenden en vakanties eigenlijk. En het is nog leuk werk ook, in de winkel staan en dingen verkopen waar je gaan bal vanaf weet (haardrogers? tondeuses? wasmachines? hoe moet ik nou weten hoe die dingen werken, ik gebruik ze niet! 8P )

Je moet dus gewoon een beetje rondkijken en/of geluk hebben :) Heb wel problemen met een stage te vinden trouwens... moet september beginnen en ik heb er nog geen. En als ik er geen vind dan loop ik een half jaar vertraging op en daar heb ik al helemáál geen zin in...
 
Heb ik al gedaan ;). Internet, langs gaan, alles zo'n beetje:|.

/edit/ net weer op vacature gereageerd van hoofdkantoor Scapino Assen (ach, het is iets:rolleyes: ) /edit/
 
Arbeidsbureau`s enz. zuigen hard.
Ze luisteren totaal nìet. ik zeg geen ploegendiensten, in Helmond, en geen lopende band werk ed.
Bellen ze constant met juist die dingen :|
 
Das waar. En als uitzendkracht zit je altijd op een oprot-basis. Meestal altijd als mindere beschouwd worden enzo. Ben er ook een geweest voor een paar maanden. Beviel me echt niet. Alleen dat luisteren al wat Zjonnie zegt:|.
 
mja ik heb 1x ervoor gewerkt en het beviel me goed, het bedrijf wou me een vast contract geven maar ik wou verder met de studie dus. Maar wat je ook kunt doen is veel informeren bij familie vrienden ed.
 
ik had eerst ook het zelfde als jou.... geen zin om uit me nest te komen omdat ik er geen zin meer in had na een tijdje.
Heb nu avond werk.... gewoon van 6 tot 12 5 dagen in de week. Verdien gewoon veeeel meer dan eerst door die avond toeslag en er is altijd genoeg tedoen omdat heel weinig mensen savonds willen werken.
Misschien een ideetje voor je ^.
Altijd lekker uitslapen ;) :)
 
Vaak is er ook wel wat te vinden in van die regionale krantjes. Als je er snel op reageerd word je vaak al sneller aangenomen. Ook altijd ff inschrijven bij wat uitzendbureau's, want dat kan ook leuk werk opleveren heb ik ondervonden :).
 
Mja, ik heb 2x geluk gehad, ik was altijd al wel handig met pc's, en heb m'n vader twee keer op z'n werk laten vragen of ze nog een systeembeheerder nodig hadden. Dit is 2 keer gelukt. Dus ik werk nu inde bvakanties fulltiem op een afdeling systeembeheer!!
 
Originally posted by Freezer
wat wil en kan je?

probeer ergens administratief werk te scoren ofzo?

Als het maar werk is waar ik mijn hersens kan gebruiken. En niet op de huidige manier, nl denken VOOR je baas omdat het een 1ste klas rund is zonder organisatorische kwaliteiten.

Ik werk nu bij het grootste distributiecentrum van Laurus B.V. en doelozer werk dan dit is er gewoon niet.
Als je ongeschoold en makkelijk, maar zwaar werk wilt hebben dan is dit wat je zoekt. Maar met een beetje opleiding achter de kiezen (HAVO E-M; VWO5 C-M) baal je al snel van het ongelooflijk lage niveau van die gasten:|.

En administratief, mwa. Is nou ook niet echt dat je zegt boeiend.
Maar wie weet:rolleyes: . Ik sta liever direct in contact met een klant, dus een winkel zou geweldig zijn, maarja die hebben niemand nodig. En zo ja, dan met ervaring. Nu staat 3 jaar werkervaring wel goed op je CV, maar als je ziet waarin:|. Ik moet altijd maar m'n huidige baan iets interresanter laten lijken dan het is in een sollicitatie gesprek om kans te maken i.v.m. ervaring enzo. Omdat ik weet dat ik het best aankan.
Achja, solliciteren zuigt gewoon:(
 
ik heb hetzelfde, maar heb nu waarsch. eindelijk iets te pakken :)
maarja ik deed er ook nie echt me best voor.
wil altijd uitslapen enzo ;)
 
wordt vuilnisman! Ik ben nu als vakantiekracht bij de gemeente en dat bevalt. Vandaag waren we om 11:30 klaar. We zijn ergens gaan zitten om niet te vroeg te pauzeren. Van 12:00 tot 13:00 gepauzeerd. Toen naar vuilverbrandingsplaats en daarna tot 15:00 op parkeerterrein naast de snelweg gezeten. Heerlijk dat ambtenaar bestaan8)
 
Solicitatie brieven schrijven tot je neervalt!
Na een week van het verzenden van de solicitatie brieven, bellen naar de desbetreffende bedrijven.
 
Al zoekt een winkel personeel een tip: Ga altijd persoonlijk langs in de winkel (in levende lijve kom je altijd veel beter over dan in een sollicitatie brief) en zeg waarom je er wilt werken en wat je er van verwacht. Wees vooral heel enthousiast en zorg voor een vlotte babbel.
 
Originally posted by A-Bizar
ik had eerst ook het zelfde als jou.... geen zin om uit me nest te komen omdat ik er geen zin meer in had na een tijdje.
Heb nu avond werk.... gewoon van 6 tot 12 5 dagen in de week. Verdien gewoon veeeel meer dan eerst door die avond toeslag en er is altijd genoeg tedoen omdat heel weinig mensen savonds willen werken.
Misschien een ideetje voor je ^.
Altijd lekker uitslapen ;) :)

Haha, ik had precies het zelfde, daarom heb ik meteen werk gezocht wat s'avonds kon, en wat me leuk leek, pizza bezorger dus. Werk daar nu dus 2 weken, 6 dagen in de week bij New York Pizza, en het bevalt me super, lekker uitslapen. Maar geen werk :rolleyes: Hier in Apeldoorn is genoeg te vinden. 8)
 
Last edited:
Originally posted by macio
. Maar met een beetje opleiding achter de kiezen (HAVO E-M; VWO5 C-M) baal je al snel van het ongelooflijk lage niveau van die gasten:|.


Zoek je werk voor in de vakantie, of echt voor 4 dgn full-time, en nok je met school ofzo? . Arbeidsbureau is momenteel gewoon 3 x niks. Mn broertje is voor havo geslaagd, en die wordt elke keer door die mafkezen gebeld. "ja je kan daar en daar voor een week of 3 werken" , hij er naar toe, wordt ie na een halve dag weer weggestuurd omdat ze geen werk hebben :|. Ik had de mazzel dat ik bij een bedrijf op zaterdag werk, waar ik nu ook terecht kan. Echt bizar hoeveel die gasten verkopen , ondanks de slechte situatie bij vele concurrenten. Verdien een leuk salaris. Maar het belangrijkste is dat de eigenaren super relaxed zijn, en leuke werksfeer. Geld is echt niet alles (voor die euro meer bij ander bedrijf, maar met kutte werksfeer doe ik echt niet moeilijk)
 
Back
Top