AVgas verkoopplaatsen.

Pikke Poeli

Well-Known Member
hey,

ik zit al een dag te zoeken naar verkoopplaatsen van AVgas op internet.
ik weet dat je het bij vliegvelden/tjes kan halen maar laatste tijd geven ze het niet makkelijk weg aan crossers/scooterrijders.

mij werd ook verwezen naar belgie dat je het daar makkelijk kan halen.

maar nou wil ik graag weten waar je het precies kan halen.

liefst dichtbij bij ehv maar elke verkoopplaats is welkom.

liefst adres en plaats vermelding. (website)

alvast bedankt,
David

(vond het niet echt een gepaste thread voor in algemeen te doen omdat het toch meer door de gevorderen word gebruikt of getest)
 
Advertisement - register to remove this

Wat is eigenlijk het verschil tussen AVgas en Elf 124?

Naar mijn weten kan je namelijk beter 124 kopen dan avgas of zie ik dat verkeerd?
 
Bij De Ruiter in Dirksland.

Daar woon ik dus (dirksland) en kan je het gewoon per 5L kopen, kost 2e de liter en is schone avgas.
Ik haal mijn avgas daar ook altijd namenlijk.

(mocht je het daar willen halen moet je gewoon even langskomen hier, dan pik ik het even voor je op aangezien hij niet aan iedereen avgas verkoopt en ik daar altijd mijn avgas al haal)
 
Wat is eigenlijk het verschil tussen AVgas en Elf 124?

Naar mijn weten kan je namelijk beter 124 kopen dan avgas of zie ik dat verkeerd?


Avgas heeft een octaan getal van rond de 100 Mon dacht ik. Elf 124 daar in tegen heeft een octaan getal van 124 Mon. Maar Elf is ook een stuk duurder, ik dacht zo uit mn hoofd €5.50 per liter. En het stinkt ook nog is vanwege de benzeen die er in verwerkt is.
 
bedankt voor de reactie's.

ik heb avgas al geregeld.

maar voor in de toekomst lijkt mij dat avgas uit dirksland wel intresant is de helft goedkoper als waar ik het nou heb gehaald.

mvg David
 
Avgas en ELF124 kan je juist met hogere compressie rijden.
Denk aan de kop van de manston die altijd uitgedraaid moest worden.

Komt door de betere bestandheid tegen detonatie
 
Avgas word ook vaak in oude vliegtuigen gebruikt omdat die bronze binnenkoppen hebben. Aangezien avgas een koelere verbranding heeft in tegenstelling tot normale E95 etc branden de koppen niet of minder snel stuk.
 
Back
Top