Autotechniek problemen topic #2

HCS is de bakcode inderdaad. Bedankt voor de correctie. ;) Koppeling etc is net vervangen, daarom is het nu ook zo jammer dat de bak er gelijk achter aan komt.
 
Revisie Transmissie Huissen biedt een gereviseerde bak aan voor 400 met een jaar garantie. Qua prijs zijn ze veel goedkoper dan wat ik zo verder op internet zie. Iemand hier bekend met dit bedrijf?
 
Iemand die hier weet, of ik een siliconen vacuum slang (4mm) kan gebruiken als slang voor mijn ruitensproeier vloeistof pomp?
Deze wat er in zit is lek..
 
Wie weet of en waar er zwarte verf verkrijgbaar is voor m'n intercooler? Vind het namelijk te opvallend, zo'n zilver apparaat achter een zwarte bumper.
 
Ja leek mij ook... totadat Rowan begon over een verhaal van een laag over je koelribben, mindere warmte afgifte etc :p
Nooooit bij nagedacht.

Vraag is, zal je het echt merken?
 
Heb het inderdaad al gespoten met normale lak :# Mocht de inlaattemperatuur te hoog worden dan kan er altijd nog een grotere intercooler op.
 
Ik moet binnenkort de voorruit van m'n Civic vervangen ('97 hatchback) en uiteraard kun je alles zelf doen, ik vroeg me alleen af of iemand weet hoe, en of het lastig is zonder bijzonder gereedschap?

Ik zat net te kijken naar APK eisen voor de voorruit, maar het is een beetje verwarrend. Mijn ster zit (vanaf bestuurder gezien) rechts in de hoek, maar 1 tak daarvan loopt tot mijn inziens net geen 20mm in het directe gezichtsveld. Wordt deze 'tak' dan gezien als enkelvoudige scheur? De rest van de ster zit namelijk niet in het directe of indirecte gedeelte denk ik.
 
Last edited:
Zonder gereedschap niet te doen imo... je hebt wel niet zoveel nodig.
Draad schroevendraaier met gat erin, handvat, Stanley mes.

glasdrager is ook handig..

maar verder best makkelijk, en binnen half uur te doen met 2 man...


hoekje kiezen, en draad tussen glas/stijl duwen... schroevendraaier met gat, hou je aan binnenkant auto... handvat buiten. draad aan beiden vast maken, en ''schroevendraaier'' met draad zo verzetten dat je met handvat kan snijden...

daarna met stanleymes kit beetje wegsnijden van stijl... pas op dat je niet beschadigd dit gaat roesten...

ontvetten/gronden, kit erop en dan raam in 1x goed proberen te leggen...
 
Last edited:
hoe je het kan doen is uitgebeeld in het plaatje heironder.. je zult echter wel een snijdraad moeten hebben.. normaal draad gaat ook.. word niet aangeraden.. het idee is namelijk als je je kitnaad doorsnijd dat dat meteen de ondergrond is voor de nieuwe kit,, aangezien dat zowat klinisch schoon is..

wel moet je eigelijk als je het raam eruit heb met een steekmes ( geen stanleymes ivm krassen ) de meeste kit wegsnijdne om te voorkomen dat de nieuwe kit onregelmatig ligt en je mogelijk lekkages krijgt.

het is lullig dat je in rotterdam woont.. ik heb alles gewoon liggen.. heb zowat meer ruiten vervangen als wielen gedemonteerd :p

op de manier hieronder kun je zien hoe ik het ooit gedaan heb toen een van mijn lieftallige collegas de gereedschappen nog thuis had liggen.. je moet echter wel opletten dat je hiermee wel het beste even je stijlen kunt afplakken ter voorkoming van krassen.

zoals je ziet moet je de draad zowel boven als beneden doorsteken door de kit.. en dan omleggen.

verder werkt t super

6qumxk.jpg


Paintskills :W
 
Een maatje van mij heeft een vw vento gekocht uit 95.
Maar die heeft een paar kleine probleempjes, en misschien dat iemand de oplossing weet?

De centrale deurvergrendelings vacuumpomp blijft een minuut napompen nadat je de sleutel al hebt omgedraait. Is dit normaal?

Allebei de achterste ramen willen niet omlaag of omhoog. De schakelaars zijn niet stuk. Er zit wel stroom op de schakelaar. En de zekeringen zijn niet stuk :p.
Voorin zit wel een schakelaar, voor allebei de ramen achterin. Maar ook die werkt niet.

Normaal werkt zo schakelaar toch met massa en +? Dus bijvoorbeeld + is voor omhoog, en de massa voor omlaag?
 
Heb een Santana uit '82 staan hier, enkel werkt de verlichting op dit moment niet naar behoren. Lichtschakelaar heb ik inmiddels vervangen maar hiermee heb ik enkel 1 stand verlichting aan de voorzijde.

Heb geen idee waar ik moet beginnen met checken.. iemand tips? Lampjes zijn allemaal nog goed! ;)
 
uit dat jaar moet het simpel te vinden zijn... begin met draden te onderzoeken...

had soortgelijke probleem bij me leon, en bleek een stekker verbinding te zijn...

schakelaar eruit halen, draden trekken vanaf schakelaar rechtstreeks op je koplamp... werkt dit, dan kan je al iets uitsluiten...
 
Back
Top