Autotechniek problemen topic #2

voor de duidelijkheid... luie modus oplossingen, geen zin om alles eraf te slopen... verer eronderuit voor langere , moet ik alle 4 gaan vervangen... oook geen interesse in vervangen dempers..

fk veren moeten gewoon strak tussen schotel liggen..
 
nog een probleem waar ik niet mee uitkom...


hoogteregelaar koplamp rechtsvoor werkt niet.

andere motor geprobeerd, regel knop... nog steeds niks...

op de draden krijg ik gewoon stroom, net als links (die wel werkt)

hoe de fuck kan dit?
 
nee, heb alles uitelkaar gehaald... de motor in mijn hand, draait gewoon niet rechts.. zelfde motor werkt weer prima links... op de draden staat stroom :S
 
schakelaar uit t dashboard halen en handmatig afstellen.. mag gewoon..

mijne was op aantal punten afgekeurd waaronder de ruitensproeier,, de stuurschakelaar is pleite :+

oplossing... drukschakelaar van de praxis.. kabel op de accu rechstreeks op de pomp,, schakelaar naar binnen,, beetje tape eromheen en schakelaar vasttapen.. kind is gemaakt,, mooi? nee,, apk goed? jup :D is weer een goeie slet voor t jaar!

edit: waarom zo opgelost? nieuwe stuurschakelaar kost op de sloop 70 euro,, vond t zonde geld :+
 
is een grijs gebied in apk., toevallig nog over gehad van de week op mijn werk.. want als ik een gat in mijn dashboard heb waar toevallig zown schakelaar in past is mijn auto apk afkeur?
klinkt heel debiel en da is t ook.. maar zo is het wel.

( sommige autos hebben wel eens knopppen op het dashboard die loos zijn ( of ipv een knop zit er een afdekkapje ) omdat die optie nou eenmaal niet op dat type auto zit,, maar op andere wel.. als je kapje pleite is zou je auto afkeur zijn.. )

het ene keuringstation zal er moeilijk om doen de andere niet.. plak t af,, schroef er een plaatje op of iets dergelijks..
 
Istie dan weer,

Polo 6n2 motor code AUA (kenteken 23-gg-vt, november 2000),
meerdere fout codes (heb deze al eerder gehad, maar tot noch toe geen zin gehad te verhelpen);
16517, 17589, 17604, 17586.
Als ik deze opzoek op www.gerrit-speek.nl kom ik bij allemaal uit op "Verwarmde lambda-sensor 1, cilinderrij 1" en hier achter een storingsmelding (langzame reactie, storing in verwarmingscircuit, referentie spanning onderbreking, pompstroom onderbreking).
Etka geinstalleerd op m'n laptop, kom ik uit op VAG 030 906 262 K (mits ik er van uitga dat sensor 1 de gene voor de kat is).
Als ik hierop google kom ik uit op een onderdeel van €120+, maar er zijn ook 030 906 262 L versies te krijgen voor maar $30,-...
Gaat dit werken? Of is dit echt een compleet andere sensor? De storing die ik verneem is enkel wat schokken/vermogen missen bij weinig gas (in scooter taal zou ik het een te arm mengsel noemen) dus heb niet echt zin om hier veel geld voor neer te tellen.

B.v.d. :)

P.s. codes zijn uitgelezen met zo'n marktplaats ODB kabel icm vcds lite.
 
Istie dan weer,

Polo 6n2 motor code AUA (kenteken 23-gg-vt, november 2000),
meerdere fout codes (heb deze al eerder gehad, maar tot noch toe geen zin gehad te verhelpen);
16517, 17589, 17604, 17586.
Als ik deze opzoek op www.gerrit-speek.nl kom ik bij allemaal uit op "Verwarmde lambda-sensor 1, cilinderrij 1" en hier achter een storingsmelding (langzame reactie, storing in verwarmingscircuit, referentie spanning onderbreking, pompstroom onderbreking).
Etka geinstalleerd op m'n laptop, kom ik uit op VAG 030 906 262 K (mits ik er van uitga dat sensor 1 de gene voor de kat is).
Als ik hierop google kom ik uit op een onderdeel van €120+, maar er zijn ook 030 906 262 L versies te krijgen voor maar $30,-...
Gaat dit werken? Of is dit echt een compleet andere sensor? De storing die ik verneem is enkel wat schokken/vermogen missen bij weinig gas (in scooter taal zou ik het een te arm mengsel noemen) dus heb niet echt zin om hier veel geld voor neer te tellen.

B.v.d. :)

P.s. codes zijn uitgelezen met zo'n marktplaats ODB kabel icm vcds lite.

Maar je weet niet of hij te arm of te rijk loopt, als ie te rijk loopt is er kans dat je kat kaduk gaat en dies duurder ivm APK.
Ik zou zeggen gewoon vervangen, en een halen bij de brezan ofzo is vaak ook bosch.
 
Ooh, nooit geweten dat een kat hieronder te lijden had.. Zit vrij recent een nieuwe onder (flexibele stuk kapot gegaan bij monteren midden demper :p) dus dat moeten we voorkomen.

Zal eens gaan informeren bij de brezan, kijken wat die kost.

Thanks iig.
 
GVD versnellingsbak naar de klote. :( Ik moet dus nu op zoek naar een andere. Iemand enig idee wat er allemaal past op een VW Polo 1.4 TDI uit 2006 motorcode BNM? Originele bakcode A04.
 
A04 is niet je bakcode lijkt me.. dat is het platform van je auto A04/PQ24.
Ik denk dat je één van de volgende bakcodes hebt: HCS / JHG of LUX

Zoek even uit welke het is, je kan deze info vinden op de sticker in je kofferbak.

Klein Gunnewiek heb ik hele goede ervaringen mee. Zie net dat je voor 775 een HCS bak hebt met 22 maanden garantie en inruil oude bak.. misschien wat duur maar dan kan je voorlopig weer even vooruit.

Misschien handig om gelijk even goed naar je koppeling te kijken/vv :)
 
Last edited:
Back
Top