Autotechniek problemen topic #2

mk2 toch??

kunnen heeeeeeeeel veel dingen zijn, maak alles goed droog... en laat iemand met een tuinslang over je auto gaan...

dingen die ik tegen ben gekomen bij mk3/4

afwatering schuifdak
onder parafaanplaat verstopt/vuil
ventilatiekanalen.
roest onder kit voorruitsponning
raamrubbers, deurpaneel eraf halen en kijken.
water die binnenkomt net boven zekeringskast...


kut problemen om op te sporen, bij oude auto's..
 
Tapijt en deur/achter paneel los halen en dan kijken lijkt me handig dan heh...

-heb geen schuifdak
-ventilatiekanalen lijkt me niet omdat het alleen achterin is.. ?
-roest voorruit re onder heb ik wel maar het zit links achter de bestuurders stoel
-raam rubbers zou ik me enigzins kunnen voorstellen
-boven de zekeringkast lijkt me ook niet, weer omdat het alleen achter zit, voorkant is kurkdroog.
 
Ik hoor achter m'n dashboardkastje een zoemend geluid, gevolgd door een tikje. Alsof er iets aan het laden is oid. Lijkt wel of er een muis zit :+

Iemand een idee?
 
Is ie weer :p

Gisterochtend thuis weg gereden met een wring/schaafgeluid linksvoor.1ste x dat dit geluid voorkwam.
Het ging het geluid liep met het toerental mee tot 50 ofzo daarna hoorde ik niks meer alleen als ik weer af ging remmen. Af en toe ook piepen
Na school na het werk gereden en was nog hetzelfde.
Daarna weer naar huis gereden was er een piep bijgekomen.
Totaan de snelweg. Toch gewoon 100 gaan rijden vanaf dat moment geen piep meer gehoord. En ook niet de piep,tik,schaaf die met het toerental meeging. Allen nog af en toe het schaaf/wring geluid het laatste stukje als ik bijna stilsta.
Tijdje geleden bij het parkeren op de stoep in eens met het linkervoorwiel stond ik erlangs en hoorde een tik. Weetniet of het daarmee te maken kan hebben.

Iemand ?
Kromme remschijf? Wiellager ?
 
ik ben sinds een tijd eigenaar van een caddy 2 uit 2000.. dat ding staat dus in 4x4 mode :D
nu heb ik van alles gelezen over as op de bladveren e.d. dingen verlassen voor bijv remmen..
sjaaks autoservice heeft hier complete sets voor heb ik vernomen allen dat is een tiefus eind van mij weg om ffkes op en neer te rijden..

zelf ben ik niet zo handig, heb geen beschikking over een brug (wat imo toch wel noodzakelijk is) en ben ik benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft die mij op weg kan helpen?
 
Als je de middelen niet heb en niet zo handig ben, rij je toch gewoon naar die sjaak toe? Drink je een paar liter koffie en dan kan je em wss al weer meenemen :p
 
ik ben sinds een tijd eigenaar van een caddy 2 uit 2000.. dat ding staat dus in 4x4 mode :D
nu heb ik van alles gelezen over as op de bladveren e.d. dingen verlassen voor bijv remmen..
sjaaks autoservice heeft hier complete sets voor heb ik vernomen allen dat is een tiefus eind van mij weg om ffkes op en neer te rijden..

zelf ben ik niet zo handig, heb geen beschikking over een brug (wat imo toch wel noodzakelijk is) en ben ik benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft die mij op weg kan helpen?

Ik ben daar ook de schroefset voor de golf op gaan halen, voor mij is dat verder dan voor jou. En ik heb een 1100tje met 4 versnellingen die 123 km/h loopt op top. Dan moet dat met die caddy een peuleschilletje zijn.
 
Back
Top