Autotechniek problemen topic #2

gaat weer lekker hier :p
tik bij het sturen is er nog steeds niet uit nou al2 of 3x voor bij de garage geweest.
kon hem afgelopen woensdag wel ff brengen en duidelijk gezegd dat ik hem donderdag ochtend zeker nodig had. (hij kon hem dinsdag ook hebben nee nee breng hem woensdag maar ik zeg is dat wel slim met onderdelen bestellen enz) belt die smiddags op ja hij ligt uitelkaar krijg hem niet meer in elkaar (rubbertje in veerpoot die niet op vooraad was schijbaar en hem daarom niet meer dicht kon schroeven)
donderdag avond om 4 uur had ik hem terug en dus (volgensmij) links voor ook fussee kogel vervangen. (nog steeds geen resultaat)
kon hem niet zelf ophalen.
maar ik moest maar even contact opnemen want op het einde hoor de toch nog iets bij homokineet vandaan komen toen die hem weer inelkaar zetten.
maar omdat ik hem nodig had moest ik hem terug hebben.
dus gister gebeld hij had vandaag wel ff tijd onderdeel was op voorraad maar hij ging eerst controleren of het wel daarvandaan kwam.
nou dus vanmorgen weg laten brengen vanmiddag is ie weer opgehaald.
homokineet vervangen maar probleem zit er nog. (zelf nog niet in gereden maar geloof mijn vader en de monteur wel :p )

wat te doen ?

ten 1ste al gewoon maar zeggen onderdeel is er niet krijg hem niet meer in elkaar en niks proberen te regelen vind ik al stom.
ten 2de hij heeft toen al eens gezegd van we moeten maar wat dingen gaan vernieuwen ik kan ook niet echt iets vinden.
Daarna afgelopen week zei die dus weer van ja we moeten het probleem eerst vinden.
en dan zit dalijk de rekening op weet ik hoeveel en dan is het ineens gevonden en heeft het onderdeel 2 tientjes gekost bij wijze van.
 
1 advies..

Pak je verlies en ruil hem ergens bij de eerste de beste garage in!!

Heeft zo'n s3 trouwens niet ook allemaal van die losse draagarmen met kogelpunten? Bekend probleem wel bij de a4 B5 en de passaat, had ik ook problemen mee dat de meeste aan vervanging toe waren.
 
Nope dat hebben ze niet.
Bij zo'n A4 gaan idd heel vaak die bovenste kapot. B6 ook nog regelmatig btw.

Wat heb/hoor je voor tik Leon? Constant bij sturen of 1x? Wordt het erger/minder bij meer gas of niet?
 
Tik komt 1x in 1 bocht
Snelheid/hoeveelheid sturen maakt niet uit.
Af en toe denk je gewoon van wanneer komt de tok maar dan komt die niet.
Lange scherpe of korte bijna niet sturende bocht :p
Je hoord hem bijna altijd

Best moeilijk uitleggen zo een tok wat je voelt en hoord en waarvandaan.
 
Zijn het niet je veerpootlagers? Ik had pas een a3 1.8 20v op de brug staan en die had ook telkens 1 bonk er in. Bij die auto was het de fuseekogel..
 
neem aan dat het niet de veerpootlagers zijn.
hij heeft de veerpoot eronder eruit gehad dus neem ik aan ook de lagers daarboven gecontroleerd.
zal er toch komende week zelf ff een x langs moeten wat die nou allemaal heeft gedaan en gecontroleerd.
kan wel zeggen vervang 1 voor 1 maar alles tot het weg is en schrijf het maar op de rekening erbij maar daar wordt ik ook niet blij van opt einde :p

stuurhuis onder het dashbord ?
 
Zo te zien wel. 1 midden demper, 1 eind demper, en een montage set. Daar zitten als het goed is alle benodigde rubbers en klemmen dan in..
 
Auspuff-Discount, leuk goedkoop maar wel erg snel doorgerot :O, na 2 jaar bij de Astra van een vriend van me.
 
Auspuff-Discount, leuk goedkoop maar wel erg snel doorgerot :O, na 2 jaar bij de Astra van een vriend van me.

Wat zou jouw alternatief zijn? Het mag best iets meer kosten als het dan wat langer mee gaat. Liefst niet 2x zo duur maar wellicht toch het overwegen waard. Mijn zusje gaat de corsa overnemen dus wil haar niet met rommel opschepen :)
 
Gewoon Bosal nemen oid nemen dan. Overigens was de auspuff-discount einddemper op de arosa van mn vriendin nog goed.
 
Moeilijk is het niet.. ff goed kijken hoe het hoort te zitten.. dus kant voor kant.. kan je nog wat vergelijken.. daarna is het zorg om de boel goed af te stellen aan beide zijdes.. anders trek je je handrem tot het plafond :#

- Wiel er af
- Dop van je naaf halen (netjes)
- "Deuk" uit de grote moer tikken
- Grote moer loshalen (+ ring)
- Trommel er af pakken (met gepast geweld)
- Ff checken op lekkage bij de remcilinder
- Goed kijken hoe alles zit
- Oude meuk er uit rossen
- Beetje schoonmaken
- Nieuwe meuk er in + hier en daar wat kopervet evt.
- Schuurpapiertje door de trommel heen
- Trommel er op
- Trommel moet net lichtjes aanlopen bij ronddraaien, doet ie dat niet dan stellen (vaak karteltandwieltje -> kan door de trommel er af te pakken of door een gat van je wielbout)
- Laat je niet foppen door de rand in je trommel.. dus trommel er ff goed op duwen om te checken of ie aanloopt.
- Is de afstelling goed.. ring + grote (soms bijgeleverde nieuwe) moer er op..
- "Deuk" in de moer slaan om te borgen
- Naafdop er weer netjes op
- Wiel
- Klaar!
 
Makkelijker gezegd dan gedaan, nieuwe meuk erin. Ik vind dat echt een grafwerk :D
 
Last edited:
Back
Top