Autotechniek problemen topic #2

wat vraag jij er dan voor... want ben hiervoor ook naar boxtel gereden... (moest snel gebeuren op een zaterdag)

want ik heb geen zin om me erin te verdiepen eigenlijk... als jij tegen leuke prijs wil doen, ben jij me nieuwe mannetje :p... is vaak airbag/gordel modules resetten nadat ze zijn afgegaan..

Gewoon kabel kopen in china, kost je 28 dollar inc verzenden. Werkt perfect, hoe je alles moet doen staat gewoon op de ross-tech site of op vag-com.nl
 
Die bouten moet je gewoon schoon en droog monteren, door vet verandert ook het aanhaalkoppel..

Valt heel erg mee.. Rijd nu al anderhalf jaar rond met lagervet op de tapeinden, wielen zijn er nog niet af gekomen, ook niet na een trackday.. En als je weet hoe mijn gemiddelde rijstijl is..
 
ik gebruik altijd kopervet aan mijn wielbouten , nooit problemen mee! niet teveel maar wel wat , draad word namelijk niet beter door ze droog te monteren! Zo is waarschijnlijk het draad van mijn caravan ook kapot gegaan en het wiel er nou juist wel af gevlogen , zal dus wel droog in elkaar! Nou wil ik niet zeggen dat dat perse DE oorzaak was , maar beter was het iig niet , draad was slecht geworden. Met vet word het iig niks minder.

ik monteer de velgen met eerst 90nm van de grond af , daarna met 110NM , (vw caddy)

ik heb echt een hekel aan bouten die vast zitten!! :p

en zet je iets goed en normaal vast loopt het zowieso niet los..
 
ik gebruik altijd kopervet aan mijn wielbouten , nooit problemen mee! niet teveel maar wel wat , draad word namelijk niet beter door ze droog te monteren! Zo is waarschijnlijk het draad van mijn caravan ook kapot gegaan en het wiel er nou juist wel af gevlogen , zal dus wel droog in elkaar! Nou wil ik niet zeggen dat dat perse DE oorzaak was , maar beter was het iig niet , draad was slecht geworden. Met vet word het iig niks minder.

ik monteer de velgen met eerst 90nm van de grond af , daarna met 110NM , (vw caddy)

ik heb echt een hekel aan bouten die vast zitten!! :p

en zet je iets goed en normaal vast loopt het zowieso niet los..

Het kan me niet schelen of je nou stronteigenwijs wil doen of door het aantal Posts slim wil overkomen, maar door een bout in te smeren verandert je aanhaalmoment. Dat is gewoon simpele natuurkunde...
 
ja ,maar het boeit ook niks ;) (in de praktijk)

doe es niet zo sjaggerijnig david :*

Ik ben niet sacherijnig maar jij moet eens uit de waan komen dat je overal wat vanaf weet. Weet je iets niet, leer dan van anderen die het wel weten en probeer niet altijd het laatste woord te hebben.
 
wat ik hierboven zeg is praktijk ervaring , ik rijdt dan ook al ruim 10 jaar in een auto (waarvan zo'n 9 in dezelfde auto) en onderhoud deze zelf , tevens die van mijn vriendin, maar daarnaast heb ik ook nog ruim 2,5 jaar in een autograrage gewerkt , en daar veel ervaring opgedaan ,met name de wielen, remmen en aandrijving omdat ze in remmen en revisie daarvan gespecialiseerd waren!

ik deel het gewoon met de rest , en wat ik hier vertel is ook geen onzin ..

en als ik ergens echt geen verstand van heb reageer ik ook niet..

dat ik veel post is gewoon omdat ik het leuk vind om hier te zijn , iets wat jij niet snapt misschien , maar dat boeit mij dan ook verder weinig wat een ander ervan denkt..

ik probeer netjes te zijn , over het algemeen verkondig ik weinig onzin en ik probeer anderen te helpen , wat is daar mis mee??
 
mensen .

er is afgelopen week een jarrycan met wat diesel omgevallen in mijn auto met als resultaat dat de diesel totaan de voorstoelen aantoe lag.

nu heb ik heel de bekleding op de voorstoelen na eruit gehaald en met de hoge druk reiniger schoon proberen te krijgen(grotendeels gelukt)
maar de geur blijft er maar in hangen , heb alles al meerdere uren buiten laten hangen .

heeft iemand een goed idee?

alvast bedankt.
 
andere vloerbekleding kopen of is dit nu een flauwe opmerking.

Ik denk toch echt dat je meer als een hoge druk reinig nodig hebt, iets van een ontvetter, zeep of dergelijke. Maar geen ervaring mee dus durf het niet te zeggen,
 
Iemand ervaring met een 3-delige olieschraapveer, ik snap nog niet helemaal hoe ik die moet monteren namelijk...
 
Is toch altijd 3-delig ? Je hebt 2 dezelfde ringen, en 1 andere. Die 2 ringen moeten boven en onder van de andere/olieschraper.
 
Beste is niet de openingen tegen elkaar. Maar aangezien de veren altijd rond de zuiger zullen gaan draaien, kan het niet heel veel kwaad. Maar kleine moeite om ze 180 Gr t.o.v elkaar gedraad te monteren.
 
Idd ook gewoon 180 graden van elkaar gedraait, komt iets minder precies dan de compressie veren maar gewoon wel doen.
 
Wat bedoel je met compressieveren Suffie? Ik heb de olieschraapveren nu gemonteerd en de 2 bovenste zuigerveren ook. De zijde waar 'top' stond heb ik naar boven gemonteerd.
 
compressieveren/schraapveren zijn hetzelfde. Met andere woorden; bovenste op 0 graden, 2e op 60, 3e op 120 en de 4e op 30 graden
 
Back
Top