Autotechniek problemen topic #2

Bij mij verandert het geluid minimaal :p Heb het nu ook als ik de Santana start en heb het vermoeden dat het de bendix is. 1 keer goed gasgeven en het is weg. Zou ook iets electronisch kunnen zijn...
 
Hier ook een fluit:
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=KrjWU4UWyOQ"]YouTube - 03052011125[/ame]
Luchtfilter opengeklikt en filter zelf is gewoon schoon.
Beetje heen en weer bewegen en je hoort de toon veranderen.

Verandert niets met gasgeven.

Iemand een idee?
 
Zuigt denk ik ergens valse lucht wat een piep geeft.. haal de deksel + filter er eens af en start de auto dan eens..

Gr
 
Ff je vacuumslangen nalopen. Eventueel inspuiten met zeepsop, kijken waar ie bellen gaat blazen ;)
 
Ik heb op dit moment een GOLF V 1.4 GT Sport 125 KW bj 07-2008.
Auto heeft op dit moment ca. 58.000 km gelopen maar een eerste probleem dient zich al aan.

Bij het op-en terug schakelen moet ik zo nu en dan de pook echt in de versnelling trekken en duwen (met flink wat macht). Tevens als de auto uit staat en ik trap de koppeling in > laat hem langzaam opkomen komt er een afgrijselijk krakend geluid vanaf.

Mijn zwager heeft een Scirocco uit 2009, dit dit ook vertoonde (soms moeizaam schakelen en een krakend koppelingspedaal). Auto viel bij VW nog onder de garantie en bij hem is de hoofdkoppelingscylinder vervangen (geen gekraak meer).

Ik heb hiervoor contact opgenomen met Jos (JB) en volgens kan het ook aan de drukgroep liggen van de auto (dure reparatie aangezien de vernellingsbak eraf kan). Kan iemand mij nog tips geven hoe ik erachter kan komen dat het niet de drukgroep is?

Groeten Rene
 
Gewoon even bij een garage langsrijden en hun laten luisteren.
Als je zon dure reparatie laat doen, kun je beter ook het bedrijf zelf de diagnose laten stellen. Als hun zeggen de drukgroep is defect, en ze vervangen hem, en het blijkt achteraf toch wat anders te zijn, zou jij niet voor de kosten van hun verkeerde diagnose moeten opdraaien (al gebeurd dat wel heel vaak)

Als jij hun opdracht geeft om de drukgroep bijv. te vervangen, is het gewoon je eigen schuld, als daarna blijkt dat het probleem bijv. in je pedaal cilinder zit..
 
Ja Jos is te vertrouwen dat komt wel goed.
Het kraken van men pedaal wordt wle steeds erger maar hij schakeld wel gewoon.
Dit komt maar "zo nu en dan" voor dat die even een moment heeft van verrot op/terug schakelen.

Ben benieuwd wat het is, overigens schud de auto ook erg bij koude motor, ik heb zo het gevoel dat dit met 2-delig massavliegwiel te maken heeft.
 
Past een blok van een ibiza bj 99 (nog net het oude type) in het face lift model bj 2001?

2001 model is een 16 klepper en die van het oude een 8 klepper. Maar gaat er om of het zo past of niet?
 
ik wil morgen een beurtje gaan doen bij mn auto, bmw 320d uit 2001. nu zit er 10w40 olie in van texaco havoline diesel extra.

ik heb nu olie van total gekocht quartz7000 10w40 synthetic based


zit er nu verschil tussen deze olie soorten, ik dacht dat er verschil was tussen synthetische en half/ of niet synthetische olie?




op de verpakking van de havoline staat ACEA: B3/A3 API: CF/CL VW505.00 MB 229.1


en op de verpakking va de total quartz7000 staat ACEA A3/B4 API SL/CF PSA PEUGEOT CITROEN B71 2294 MB-APPROVAL 229.1 VW 501.01/505.00


Geeft dit geen problemen als ik deze olie erin doe?
 
vaak word er bij heel veel auto's 10w40 in gegooid, na verversing... zowat elke auto loopt er ook prima op... ik zou het gewoon daarbij houden.
 
iemand verstand van vag 4x4 systeem (haldex?)

kan goedkoop aan een mk4 tdi 4x4 komen, maar heeft problemen met aandrijving... kan je zo'n systeem gewoon uitschakelen? dat hij alleen voorwielaandrijving heeft?
 
Zekering er uit trekken ;)
Let er wel op dat wanneer er wat vervangen moet worden het een prijzig geintje wordt. Vaak is het de haldex controller die t loodje legt.

Volgens mij is het btw niet aan te raden.. de temp. van de olie kan in de haldex unit behoorlijk warm worden als je er tientallen km mee gaat rijden. Voor op een rollenbank is het prima :)
 
Back
Top