Autotechniek problemen topic #2

Mja, hij "trekt" eigenlijk helemaal niet, dat is ook het vreemde. Maar we gaan eens kijken of we hem naar een lokale beunhaas kunnen brengen, VW garage is niet het goedkoopst naar mijn idee. :p

Kwikfit lijnt ook uit..

Bandenboer bij ons tegenover laten we het ook weleens doen als we zelf druk zijn, kost ons nog geen 3 tientjes, moet alleen wel alles gangbaar zijn, als ze een stuurkogel niet kunnen verstellen ofzo krijg je de auto zo weer terug, "we kunnen er niks mee"

Van te voren dus ff alles gangbaar maken!

Jongens, wanneer ik een hoofdremcillinder wil monteren met een grotere diameter (22 of 23 mm i.p.v. 20,6) heb ik dan ook direct een andere rembekrachtiger nodig?

Volgens mij niet..

Dan gaan we dat maar gewoon uitproberen denks 8)

Je moet alleen, bij een gelijke grootte van de zuigers in de klauwen, harder trappen.

Voor blijven de klauwen gelijk alleen dan met een grotere schijf, maar achter wordt van trommel omgebouwd naar schijf.

Dan gaat het helemaal interessant worden, want trommels zijn zelfbekrachtigend en schijven niet, dus je kunt de diameter van de trommelcilindertjes qua pedaalkracht niet helemaal vergelijken met de zuigerdiameter van een remklauw.

Ik zou de originele in de eerste instantie lekker laten zitten, je moet alleen ff kijken of er niet ergens in de leiding een terugslagklep zit voor de trommelremmen en die dr uit slopen (been there, done that)

Deze ombouw is al vaker gedaan op lupo's en nog niets gehoord over een dergelijke terugslagklep.

Op hbase wordt aangegeven dat er op dit remsysteem een 22,2 hrc wordt gebruikt terwijl ik nu met een 20 mm hrc rij. Ik bouw het eerst wel om en kijk dan wel of er een grotere hrc nodig is.

Met een te kleine diameter hrc moet je je pedaal ver intrappen vergeleken met normaal als ik het goed heb toch?

Maar met minder kracht, dus het is ook een beetje persoonlijke voorkeur.

Ok, zodoende. Hoe kan het dan bij nieuwe(re) auto's dat het bij kort intrappen wel al zo hard pakt?

Achterlijk sterke bekrachtiging icm een grote HRC en/of een erg korte arm (pedal ratio) op het rempedaal.
En vaak zijn de schijven van nieuwe auto's behoorlijk groot, dat remt met een gelijke remdruk ook gewoon harder (kracht*arm :p)

xx
 
Advertisement - register to remove this

Probleem met de TDI.

Bij het raken van de onderkant is blijkbaar een klein hoekje van mijn carter afgeschaafd (zat geen beschermingskap onder). Hierdoor lekt die nu af en toe een drupje olie.

Is dit op te lossen met vloeibaar metaal ofzo? En hoe zou ik dat moeten gebruiken dan?

Edit:
Lekt alleen als die warm en de olie dus dun is. Zo'n klein 'gaatje, dun stukje' dus.
 
Is wel te doen met kneedbaar staal.

bijvoorbeeld:
http://www.industrielijm.nl/winkel/product_info.php?products_id=40

is 2 componenten spul wat je moet kneden en dan erop duwen. Als je carter op dat moment maar olie/vet vrij is hecht het goed. Even uit laten harden en klaar :)

Dit specifieke merk wordt weer langzaam zachter bij langdurig gebruik boven 90graden. Misschien dat een ander merk beter werkt (Defcon oid.). Zou je even uit moeten zoeken.

EDIT:
Dit vloeibare staal is al bestendig tot 120 graden Celsius. Dit zou voldoende moeten zijn.

http://www.industrielijm.nl/winkel/...id=41&osCsid=49a80118434ea12828a611f7115e1acc
 
Wel goed zorgen dat je voldoende kaal oppervlak hebt wat olie en vetvrij is! Misschien ff olie aftappen en carterkap eraf? is de olie ook gelijk ververst.
 
Heb het net gewoon goed schoon gemaakt. Er komt ook wel, met de tijd, een andere carterpan op. Maar heb de olie 3000 km geleden ververst. Dus wilde er nog even mee wachten ;).
 
Zit erop. Heb spul van Loctite gehaald. Bestand tegen 100ºC. Hopelijk genoeg. Twee componenten spul, met een stokje op karton gemengd en toen erop gesmeerd!
 
iemand hier ervaringen met motorolie toevoegingen zoals bijv. Wynns's Stop Smoke of Forte? Ik zoek Specifiek om olieroken te stoppen.
 
..schiet dan maar eens op met dat diesel/revisieblok van je :p

Zonder gein, geen ervaring met die toevoegingen. Met andere producten van Forte wel goede ervaringen. Mijn keuze zou voor Forte gaan.. soms lees je wel eens dat wynns al tijdje stil staat qua ontwikkelingen.. of dat waar is geen idee.
 
Ik heb een probleempje.

Sinds kort heb ik als ik naar links stuur een resonerend geluid van rechts achter.

Vanaf 50kmh ongeveer is het er niet meer, als ik de rem aantik en dan stuur is het er ook niet.

We hebben al ff snel op de brug gekeken of het wiel lager rot is maar die is gewoon ok.

Remmen zijn ook prima.

Iemand een id ? zuur iig, morgen komt er iemand voor kijken...
 
Er was eens....een Duitse website waar je goedkoop uitlaten kon bestellen...? (Arne?)

Net me auto weer opgehaald bij de dealer(corsa '05), niet door de keuring heen gekomen vanwege een lekke middendemper. Toen ik hoorde dat ze daar 280euro voor rekenden incl montage heb ik me auto gauw weer meegenomen. Dan ga ik liever zelf een middag op straat liggen. Dus...iemand die die website nog weet? :)
 
Check effe de laatste 4 pagina's van het laatste #1 topic.
Daar heeft Jelle de link gepost.

Geef effe een gil als hij weer gekeurd moet, kan je desnoods mijn reservebandjes effe lenen om hem door de keuring te beuken, kan je daarna op bandenmarkt nieuwe ching-cheng's halen :D
 
Back
Top