Autotechniek problemen topic #2

Opdam had alleen het gehele mechanisme nieuw voor 110.... :X

Ik zoek nog effe verder

Dat is nog goedkoop. bij VW dealer kost compleet set 250 ofzo.
Motor kan je ook los vernieuwen. mechanisme zit op 100euro dealer prijs.

Heb bij de mijne er toen 1 op de sloop gescoord (motor). Eerst was de kabel in de deur doorvoer geknikt. Dat gefixt, toen ging de motor kapot.

Mechanisme zelf mankeerd meestal niks aan.
 
Zit de ruit niet gewoon scheef in de rails? Bij mijn polo 6n2 waren die plastic klemmetjes die in de ruit-houder zitten afgebroken, waardoor de ruit scheef kwam te zitten en dus ging klemmen. Split pen erdoor en klaar is kees. (Oorzaak is imo het dicht gooien van de deur met het raam open, deze klapt dan behoorlijk heen en weer)

Ook een polo 6n2 probleempje:
Ruiten-sproei-nippel achter draait mee, waardoor maar de helft van de ruit besproeit word en een deel van de achterklep :p. Bekend euvel? Kon zo snel niet vinden of je deze vast kan draaien oid.
 
Zit heel toevallig met het zelfde probleem,electrisch raam rechts zit vast ook een 6n2.
Weet nu mooi waar ik het moet zoeken. thnx
 
Een multiriem op een clio I 1.2 leggen, is dat beetje zelf te doen? Is alleen de aandrijving van de dynamo, geen stuurbekr of airco dus maar 2 poelies (en een spanrol).
 
Ik kon de oude er iig zo afhalen :+ Maar er zit wel een luik achter het rechter voorwiel dus erbij komen zou goed moeten lukken. Krijg je zoiets redelijk eenvoudig over de poelies heen qua spanning?
 
Jow..

Problemen met de electrische ruiten van een polo 6n2.
Links werkt, rechts niet. De schakelaar is het probleem niet, en ook de bekabeling is geen probleem. Ik hoor het deurmechanisme schakelen, maar daar houd het dan ook echt bij op.

Zitten er zwakke plekken/bekende euvels in dat mechanisme?? Ik voel wel dat de motorbehuizing warm wordt (heter dan normaal). Is het mogelijk enkel de motor te vervangen, of zal het gehele mechanisme moeten worden vervangen?

Er zitten in heel een 6n2 nogal wat zwakke plekken/bekende euvels :p

Bij de 6n2 van mijn vriendin precies hetzelfde verhaal en ook nog eens dezelfde kant. De koolborstels kunnen versleten zijn of de stator kan vol met rommel zitten waardoor het contact niet goed is.
Koolborstels opgeschuurd en de stator 0,5mm afdraaien op de draaibank was bij ons de oplossing.

Kosten, uurtje werk :)
 
Ik kon de oude er iig zo afhalen :+ Maar er zit wel een luik achter het rechter voorwiel dus erbij komen zou goed moeten lukken. Krijg je zoiets redelijk eenvoudig over de poelies heen qua spanning?

Ja, daarvoor heb je de spanrol :)
 
ori Renault, bij dealer gehaald, dacht dat het van Gates was idd. Al vrees ik wel dat er iets niet helemaal meer recht staat aangezien het oude riempje er niet eens zo beroerd uit zag qua scheurtjes/leeftijd. Was wel helemaal kapot gesprongen, zelfs door de metalen kabels heen.
 
Bij de 6n2 van mijn vriendin precies hetzelfde verhaal en ook nog eens dezelfde kant. De koolborstels kunnen versleten zijn of de stator kan vol met rommel zitten waardoor het contact niet goed is.
Koolborstels opgeschuurd en de stator 0,5mm afdraaien op de draaibank was bij ons de oplossing.
Even opletten hoe de behuizing over de motor zit, als je deze namelijk 180 graden andersom erop zet draait de motor precies andersom :p8P
 
Ja, daarvoor heb je de spanrol :)
FUUUU_RE_FFFFFUUUU_Pizza-s508x387-44250.jpg


tis er een zonder spanrol... dynamo moet gekanteld worden alleen is me nog niet gelukt omdat je er zonder brug onmogelijk bij kan :(
 
gewoon met een slobgat/gleuf, prima te doen lijkt me, ik heb nog nooit een brug nodig gehad. gewoon op bokken rijden en alles kan.
 
Ding rijdt niet meer... ik hoop dat de.onderste bout in een slobgat zit idd heb dit alleen dus nog niet kunnen zien. Misschien met n steeksleutel oid, heb hier alleenmaar supergaar gereedschap. Of toch maar de garage :rolleyes:
 
Er zitten in heel een 6n2 nogal wat zwakke plekken/bekende euvels :p

Bij de 6n2 van mijn vriendin precies hetzelfde verhaal en ook nog eens dezelfde kant. De koolborstels kunnen versleten zijn of de stator kan vol met rommel zitten waardoor het contact niet goed is.
Koolborstels opgeschuurd en de stator 0,5mm afdraaien op de draaibank was bij ons de oplossing.

Kosten, uurtje werk :)

als de motor warm word kan het de collector niet zijn!!
motortje word gewoon geblokkeerd op de een of andere manier
 
Ding rijdt niet meer... ik hoop dat de.onderste bout in een slobgat zit idd heb dit alleen dus nog niet kunnen zien. Misschien met n steeksleutel oid, heb hier alleenmaar supergaar gereedschap. Of toch maar de garage :rolleyes:
Onderste bout zat loeivast, naar garage geweest waar ze die bout ook bijna niet los kregen. Toch gelukt en weer rijdend voor een paar tientjes...
 
Back
Top