Auto verzekeringen hoe, wat en waar?

Tommy.

*BA DUM TSS*
Kon zo snel geen topic vinden dat specifiek over verzekeringen ging dus vandaar:)


Kan mijn Grande Punto verzekeren op 2 manieren:

WA beperkt casco of WA casco (All-Risk)
Kosten? Respectievelijk 52eu en 90eu. Wat is volgens jullie de juiste deal?
Rij ong 15k per jaar en auto was 10k euro.
Neig erg naar de goedkopere variant omdat het per jaar bijna 500eu scheelt.
Heb 1 schadevrij jaar en ben 22jaar, in oktober ga in naar 2 schadevrije jaren (hoop ik:+)
 
Advertisement - register to remove this

Afwegen wat je wilt he..

Imo is all risk alleen in je voordeel als je zelf je auto total lost rijdt, mocht je een schade tot bijna 1000e hebben is het al niet slim om te claimen ivm je opgebouwde schadevrije jaren.

Heb het zelf eens gehad, had ik iets van 300 euro schade, maar als ik het zou claimen zou ik per jaar 1000+ aan kosten omhoog gaan.
 
Dat is inderdaad ook zo ja. Neem lekker die WA beperkt casco. Mocht ik een keer me bumper tegen een paal zetten, is het sowieso beter om zelf te betalen.

Tnx:)
 
Ik heb mijn Leon toendertijd all risk gehad, toen had ik dus schade door iemand anders, maar uiteraard geen schuldige aanwezig. Dus kan je het mooi zelf betalen. Als je dan kijkt wat je in polis achteruit gaat, dat duurt weer jaren om dit te corrigeren.

Ik zou dus ook Wa + doen of hoe het hedendaags ook heet. Alleen bij een auto van 20K+ zou ik het overwegen (puur als je hem zelf total los rijdt)
 
Ik geef altijd het volgende aan klanten aan. Kun je op het moment dat je je auto zelf tegen een boom plant een nieuwe auto betalen. Zonee altijd casco verzekeren.

Je bespaart een paar 1000 euro maar als er iets gebeurt heb je er wellicht heeeeeeel veel spijt van.
 
Maar wat Dennis al zegt, je gaat zo hard omhoog in je premie, dat je het secundair allemaal zelf betaald:).

Ga denk gewoon voor WA+ indd. Anders kan je bezig blijven en gaat je salaris op aan verzekeringen voor van alles en nogwat..
 
Of een noclaim beschermer erbij. Premieverschil valt vaak reuze mee hoor gezien je op dit moment nog niet zoveel hebt opgebouwd.
 
Weer zo iets, verzekeren tegen een verzekering8P... kan je je daar ook nog tegen verzekeren?

Nofi hoor, maar 't wordt steeds gekker met die verzekeringen.
 
Ik betaal 45 euro voor mn all-risk. Loop liever gewoon geen risico om een vrij nieuwe auto plat te rijden en niks terug te krijgen.
 
Je kan miss ook een aanvulling erbij nemen die een paar euro per maand kost en dat je 1 x in de xx jaar een schade mag laten herstellen zonder in schadevrije jaren te dalen. Dan kan je bijvoorbeeld deukjes door anderen of een schade die je zelf hebt gemaakt door tegen een object aan te rijden verhalen.
 
Ben ook 22 en ook 1 schadevrij jaar, zit bij Genarelli verzekeringen via mijn tussenpersoon.

WA €31,- pm. (Audi a4 b5 v6)

Is ook echt een goede verzekering en niet vergelijkbaar met AllSecur en dat soort troep.
 
AllSecur is van Allianz, prima volgens mij. Ik heb tegenwoordig alles bij de Goudse, in 1 polis, behalve de bromscooter. Die zit bij London (onderdeel Allianz)
 
Generali ;)

Wat is er beter aan dan Allsecur?

Dat ik daar ongeacht mijn leeftijd kan verzekeren wat ik wil, geen limiet heb ivm vermogen van een auto. Geen gezeik als ik meerdere auto's en bromfietsen verzeker en binnen korte termijn weer uit de verzekering wil halen.
Als je schade hebt alles netjes en direct word afgehandeld.

Heb één keer wat willen verzekeren bij AllSecur maar halverwege het telefoongesprek was ik het al zat, moest minimaal voor 3 maanden verzekerd worden en bla bla, kon ivm vermogen auto niet verzekeren etc.

Puur mijn ervaring/mening hoor :)
 
Ik heb m'n auto bij InShared zitten, kost echt helemaal niets, 16e per maand ofzo. En dan krijg je aan het einde van het jaar vaak nog een kleine 20% terug...
 
Ik heb het via de rabobank (Interpolis geloof ik?):

Auto (BMW E46 320ci): All-risk 34 euro per maand
Motor (Ducati 749s): All-risk 51 euro per maand :D

Het is in mijn ogen precies zoals Paul zegt: stel ik rijd één van de twee plat, kan ik wel op korte termijn weer iets vergelijkbaars uitzoeken
 
@DJ ja ik kan me wel voorstellen dat je het All risk doet. Je praat toch over hele bedragen als je 1 van de 2 plat rijd.

Mijn Audi kost me rond de 4 / 4,5k met uiteraard een veel lagere dagwaarde, gezien de km's die ik maak en verleden besloten gewoon WA te verzekeren.
 
Grote voordeel van all-risk is idd dat je vrij snel iets nieuws kunt gaan zoen en vervangend vervoer zult krijgen als je je auto laat maken. Ook al ben je het zelf schuld. En die no claim beschermer kost 3x niks. Ik betaal er 5 euro per maand meer voor dat is 60 euro per jaar en kan 1x claime per jaar en dan blijf ik het jaar erop op het zelfde aantal schade vrije jaren. Is toch best een oplossing. Tegen over als ik er meteen 6 terug val.
 
Ik doe het ook met een tussenpersoon maar ´t scheelt me gewoon 40eu pm.

Dat geld boeit me niet, maar gooi het liever niet zomaar weg.:)

Kutverzekeringen....
 
Je zal het gewoon voor jezelf moeten afwegen, heb je er 40 euro per maand voor over om dat risico af te dekken.
 
Back
Top