auto/brom bewijs

Advertisement - register to remove this

Bromfietscertificaat
Vanaf je zestiende mag je op een brom- of snorfiets rijden. Een bromfietscertificaat is dan wel verplicht. Zo'n certificaat heb je voor het leven. Maar je moet er wel eerst examen voor doen.

Ben je geboren vóór 1 juni 1980 ?
Dan heb je vrijstelling voor het bromfietsexamen. Je moet dan wél een bromfietscertificaat hebben. Tenminste, als je geen rijbewijs voor auto of motor hebt.

Zonder certificaat rijden
Rijd je zonder certificaat toch op een snor- of bromfiets? Dan ben je strafbaar en riskeer je een forse geldboete. Bovendien loop je de kans dat je verzekeringsmaatschappij eventuele schade niet dekt.


Bron: www.cbr.nl
 
Ben je geboren vóór 1 juni 1980 ?
Dan heb je vrijstelling voor het bromfietsexamen. Je moet dan wél een bromfietscertificaat hebben. Tenminste, als je geen rijbewijs voor auto of motor hebt.

Uit die laatste 2 zinnen valt op te maken dat het niet nodig is :)

Dus je hoeft 'm niet te halen.
 
Originally posted by funk-master
je moet dan ff naar het gemeentehuis om daar een certificaat te halen geloof ik(kopen).

Alleen als je geen autorijbewijs hebt. Aangezien Peterr een autorijbewijs heeft hoeft hij geen bromfietscertificaat te halen.
 
kheb net ff nagevraagt je moet dus naar het POSTKANTOOR en een certie kopen voor iets van 16 euro.
dit weet ik cker omdat mijn buurman dat indertijd ook heefd gedaan.
dus ookal heb je je rijbewijs en ben je voor 1 juni 1980 geboren moet je als nog je certi ophalen.
 
Originally posted by funk-master
kheb net ff nagevraagt je moet dus naar het POSTKANTOOR en een certie kopen voor iets van 16 euro.
dit weet ik cker omdat mijn buurman dat indertijd ook heefd gedaan.
dus ookal heb je je rijbewijs en ben je voor 1 juni 1980 geboren moet je als nog je certi ophalen.

Dan zou de tekst op de CBR site dus niet kloppen :S lekker dan.
 
Maar toch vreemd dan van die CBR site:

Ben je geboren vóór 1 juni 1980 ?
Dan heb je vrijstelling voor het bromfietsexamen. Je moet dan wél een bromfietscertificaat hebben. Tenminste, als je geen rijbewijs voor auto of motor hebt.

Zou het als ik Peterr was toch ff navragen, kan toch best wat geld schelen.
 
haha neej ik heb m'n rijbewijs nog niet (net 2 rijlessen gehad) maar ik heb m'n bromcertificaat al lang, alleen dit was voor een vriend van me
 
Back
Top