Audio, 300- op 200Watt ??

Scooty16

AeroXtreme
Hallo,

Ik weet dat dit niet helemaal 't goeie forum is, maar ik wil toch even iets zeker weten.
Ik heb laatst 2 speakers gekocht van 100Watt per stuk.
En ik moet nog een versterker hebben.

Ik weet zelf wel veel van elektra maar met audio en zo, weet ik niet alles.
Wie weet hier zeker of je een versterker van bv. 300Watt (dus 2x 150Watt) op boxen mag aansluiten van 100Watt per stuk.

Info Speakers:
- 3-weg
- Impedantie: 4 ohm
- Maximaal vermogen: 200Watt (dus 100 per box)
En de rest is even nvt.

Info versterker:
- 2 kanaals
- Vermogen RMS: 2 x 25
- Maximaal vermogen: 300Watt (150 per box lijkt me)

Dit is de link van de versterker: http://www.onderdelenshopwell.nl/mini-booster-300w-voorraad-opop-p-3188.html
Mijn boxen zijn gewoon die op m'n plaatje.

Als iemand me kan helpen, graag.
Ik wil ook wel advies over een betere, of een link.
 
Advertisement - register to remove this

Bij welke impedantie levert de versterker 150W?

Het kan omdat een set bijna nooit op vol vermogen speelt. Dus je kan het aansluiten mits je hem niet vol open pompt. En als jij pretendeert veel van elektro af te weten, hoor je dit ook te weten. Anders weet je eigenlijk bar weinig. ;)

Die 150W zal wel tijdens een gemeten piek respons zijn. 150W continu lijkt me wat overdreven uit dat apparaat.
 
deze kan je gewoon aansluiten aangezien je boxen 100rms zijn en de versterker 25rms, dit zal dus eerder slechter zijn voor je boxen omdat ze inprincipe te weinig krijgen maar als je de gain op de versterker gewoon op de helft zet is eigenlijk niks aan de hand, gewoon afstellen (voluit) en dan de gain terug of verder draaien totdat het geluid helder is. dan nog iets verder terug draaien en dan zonder problemen spelen.

als je nou echt duur spul hebt dan is het een heel ander verhaal en komt er veel meer bij kijken maar dit kan dus gewoon
 
Oke bedankt.
Dan kan dat dus gewoon.
En ja Xander ik weet er wel veel van af ;)
Heb alle elektra (qua dimmers, lichten, geluid, alles) aangesloten en aangelegt in dit huis toen we hier kwamen wonen. Ik bouw zelf PC's, ik radio's om tot afluisterapparatuur. En dit wou ik even zeker weten voordat ik ze doorbrand en ik dacht wel al dat het zou kunnen omdat het niet een heel groot verschil is.
En ik wist het niet zeker omdat ik DIT zelf nog nooit heb gehad/gedaan.
Snapje :)
 
versterker wattage

Info Speakers:
- 3-weg
- Impedantie: 4 ohm
- Maximaal vermogen: 200Watt (dus 100 per box)
En de rest is even nvt.

Info versterker:
- 2 kanaals
- Vermogen RMS: 2 x 25
- Maximaal vermogen: 300Watt (150 per box lijkt me)

staat er op de doos max 200 wat of op de boxen zelf aangezien dit worrd normaal gezien per box aangeduid als dit 200 per box is zal het wel werken en zolang je niet vol volume en bas draaid zal de versterker het ook houden als het 100 watt per box is dus max 200 watt dan gaan de bexen hooguit 200 uit de versterker halen het vermogen wat is aangeduid door de versterker is hetgene dat die kan leveren met de juiste boxen wat dus 2 x 150 zou zijn


btw een goede vermogen lijn op de radio (of afspeel app van keuze ) helpt altijd voor de kwaliteit van geluid en duurtijd van je accu orginele ntt accu met 700 watt amp en 2 x 350 watt 3 weg exploid speakers met cd/mp3 speler 15 - 30 min en accu was leeg succes met je projectje
 
Op de doos staan Max uitgaand vermogen: 200Watt en per box staat er op de achterkant ook 200Watt dus denk dat ze idd 200 per box zijn.
Dan staat t op de doos verkeerd neem ik aan...
En wat bedoel je met:

btw een goede vermogen lijn op de radio (of afspeel app van keuze ) helpt altijd voor de kwaliteit van geluid en duurtijd van je accu orginele ntt accu met 700 watt amp en 2 x 350 watt 3 weg exploid speakers met cd/mp3 speler 15 - 30 min en accu was leeg succes met je projectje

Bedoel je dat t niet slim is dat ik dat ga doen?
Ik ga andera accu kopen namelijk, een met meer ampere dan normaal.

(ik maak nog wel even foto van box + doos)
 
deze speakers zijn wel heel lekker beschreven ja idd ik vermoed dat idd boxen 100 watt zullen zijn staat max uit vermogen is 200 en op dezelfdee labels staat 2 stuks dus is gewoon testen wat je hooguit kan hebben is dat de zekeringen doorbranden die de versterker beveiligen
 
deze speakers zijn wel heel lekker beschreven ja idd ik vermoed dat idd boxen 100 watt zullen zijn staat max uit vermogen is 200 en op dezelfdee labels staat 2 stuks dus is gewoon testen wat je hooguit kan hebben is dat de zekeringen doorbranden die de versterker beveiligen

zover zal het waarschijnlijk niet komen ook al zal je hem wel voluit zetten, denk eerder dat je boxen gaan ruisen dan dat je de versterker doorbrand
 
de duurtijd van je accu hangt evenredig vast aan je volume en bass die je afdraaid de harder je speelt de sneller dat je accu leeg is . volgens mijn berekening zo snel zit je met je 300 wat versterker en de 200 watt :? boxen set zit je met het iets grotere model accu goed voor 2 a 3 uur muziek

als het toch 200 watt per box zou zijn gaan de boxen op een bepaald moment op hun piek vermogen komen en de zekering doorbranden heb dit ook gehad met mijn boxen destijds versterker lo end en hi quality exploid boxen maar idd hier moet je all veel voor doen om het zover te krijgen ik test altijd met een thx geluids test als de set dat doorstaat volgeluid dan weet je dat je safe zit
 
Ik merk het wel, denk dat het wel losloopt.
of het nou 200, 300 of 400Watt is, ik vind het allemaal hard genoeg.
Ik heb ze al getest op een radio waar je losse kabeltjes in kan doen en toen deden ze 't al super lekker [radio geeft 40Watt per box].
Dus, ik ga het toch wel niet op hoogste volume doen.
En ik ga er ook niet 4 uur naar luisteren, hoog uit 1 uur of 30 minuuten ofzo.

Bedankt allemaal, iig.
 
Het gaat vooral om het RMS vermogen, aangezien jij dit er nog niet hebt bij gezet kan ik je verder weinig helpen. Je kan ook een volumebegrensing met je autoradio/Ipod aan zetten, zodat je er nooit overheen gaat. Het is wel slim van je om een versterker die een grotere belastbaarheid kan leveren dan de speakers, dit kost je namelijk minder stroom dan een versterker die vol moet gaan werken om 200watt piek te produceren.
 
Het maximale vermogen is totaal niet van belang bij speakers, het is meer een lokkertje.

Je moet naar het rms ( continu ) vermogen kijken.

De speakers van jou hebben 200 watt peak vermogen en maar 20watt rms vermogen.

De versterkers leverd 300 watt peak vermogen en maar 25 watt rms per kanaal.

Je versterker leverd meer rms vermogen dan de speakers aan kunnen, opzich is 5 watt rms niet zoon groot verschil. De speakers zullen het er wel op gaan doen maar of het echt kwaliteit geluid gaat leveren is een ander verhaal.

wat ga je er op aansluiten ? i-pod, auto radio ?
 
@ ChrisAerox

Heb er wel het rms bij gezet hoor...

@ Just Me

Word een I-pod/mp4 zoiets iig.

Eneh A-Bizar, idd dat maakt helemaal niet uit.
Maar dat weeet ik gelukkig wel zelf :p
 
Ik weet het trouwens niet zeker, maar ik denk het wel want ik ben de topic-starter.
Ik vroeg me af of ik door kan gaan met ander onderwerp, maar kan wel denk ik.

Ik heb vandaag m'n versterker binnengekregen, het is die van die site. [topic bericht].
Het is wel mooi klein dingetje, en gaat goed passen denk ik.
Maar heb een probleem met de aansluiting, ik wist alles uit me hoofd.
Alleen voor 'één ding had ik het boekje nodig en snapte het toen nog niet.
Komt omdat ik nog nooit zo'n ding heb gehad, jullie misschien wel.

Ik wil dus mijn mp4 erop aansluiten zoals de meeste wel doen denk ik.
Maar weet niet precies waar want ik heb high [met een haak-stekkertje] en een low [met 2 tulp-plug aansluitingen] input. Ik heb even 2 foto's gemaakt:

Deel van versterker;


Beschrijving van dit deel;


Ik hoop dat jullie meer weten? :|
 
Als er gewoon een ingang is gelijk aan de aux ingang op een normale stereo dan kan je daar je mp4 in pluggen. Verloop stekkertje van "oordopjesaansluiting" naar "tulpaansluiting" koop je bij electronicazaak op de hoek of anders mediamarkt ofzo ... mr verstand van electronica }:O

Edit: omg het staat zelfs op je tekening aangegeven man, simpel links en rechts kanaal klaar. heb geen verstand van electro of audio maar pff dit is toch basics
 
Je ziet een tulp aansluiting en een soort digitale aansluiting. Jouw uitgang van je mp4 is analoog gewoon links/rechts dus tja;) Maar genoeg geruzie hehe, heb je je antwoord?
 
Ja denk het wel, als iedereen op gegeven moment zegt dat het op die tulpplug aansluitingen moet ja. Maar denk dat ik dat gewoon zo doe..
 
Back
Top