Athena vlinderpoort 70cc (alu) of Polini Corsa 70 cc (gietijzer)

ik rij nu al iets van 14000km met mijn 50cc evo en ik heb maar 1 keer de zuiger hoeven vervangen en 1 keer de zuigerveer
en ik rij er elke dag mee naar school en m'n werk start in 1 kick en het rijdt zo lekker alleen wel veel lawaai maar dat koppel
 
Last edited:
Alu en gietijzer kun je beide honen, alleen is de wand bij een alu cilinder veel dunner volgens mij.
Een gietijzere cilinder kun je volgens mij ook 'uitslijpen' als deze te diepe krassen heeft en een alu niet...
 
gewoon een corsa nemen.

zelf gehad leuk cilindertje

alu slijt op een 8000rpm minder snel dan een gietijzer op 8000rpm.

maar ik ken niet veel 70cc alu's die maar 8000rpm draaien.

een alu cilinder kan je diamanthonen. maar dat is ook niet veel, dit komt doordat een nicaseal wand maar een paar micron dik is.

een gietijzeren cilinder kan je honen. en dat kan veel meer als bij een alu.

voorstraat gebruik op de wat langere zou ik persoonlijk een laagtoerige gietijzer pakken

waarom?

#1 weinig slijtage
#2 mits goed afsgesteld BETROUWBAAR
#3 kan ook wel snel gaan
#4 naait het kapot, is niet meteen je cilinderweg:)
 
K zal de verleiding van een Athena alu weerstaan EN tevens de verleiding een Polini Corsa aan te schaffen en meer te betalen voor het merk dan voor de prestaties.
Ik heb dus besloten moeite te doen om aan een TP Due Plus te komen. Die is gietijzer EN het presteert wel heel goed (zelfs ongetuned) volgens wat ik allemaal heb gelezen.
 
Back
Top