Athena cil helemaal dood?

FraNNa

beta blaast lkkr..
Hee jongens

2 weken geleden had ik me athena cil onder me beta gelegt en na 10 km inrijden (ja voor alu ik weet hoef je amper in te rijden) maar goed.. squish op 0,7 (volgens boekje moet ie op 0,7 staan) en het liep lkkr met me nardo en 21 mm etc

MAAR ik was bij een vriend ff trekveertjes ophalen en ff erin gezet en de scoot was dus weer koud en ik ging ze ff testen en ik was em war aan;t rijden.. en ineens viel ie uit.. ik paar keer kicken maar niets lukte.,.. :'(

nu blijkt dat ie vast is gelopen... er zit een grote scheur in me wand..!! de cil heeft nu zeer wienig compressie.. weten jullie als hier nog wat aan te doen is?

ZIE FOTO'S! (srry voor slechte kwaliteit i khad geen andere cam bij de hand)

athena%20dood%201.jpg


athena%20dood%202.jpg


athena%20dood%203.jpg


athena%20dood%204.jpg


athena%20dood%205.jpg



kan de cil wand maybe nog worden gepeots.. de kras zit er redelijk diep in... :'(
 
Advertisement - register to remove this

Kdenk niet dat het op te poetsen is.. ziet er iig wel diep uit.
Jammer man ":'(

Je kan uiteraard wel proberen ff opschuren met scotch bride, nieuw zuigertje erin en kijken wat ie doet
 
hmm jah hij stond cker ruim genoeg.. tenminste.. ik had 3 hoofd pakkingen gebruikt..... en ik had de squis oals op de gebruikelijke manier opgemten.. en met een simpel liniaaltje opgemeten.. en het was ong o,7.. (wel cker meer als o,5 mm)


bytw ik had wel veel met de cil al gereden... 200 km ong... (voor 2 weken dan)

hmm.. maar zal dat nog veel zin hebben een niuw zuigertje? + laten poetsen?
 
oh jah en dan nog wat... ik heb wel steeds met ene IETS te grote sproeier gereden.. (was donkerbruin/zwart) maar hij reed wel goed..

en btw. detonatie.. wrom dan alleen in de onder kant van de kop?
 
FraNNa said:
hmm jah hij stond cker ruim genoeg.. tenminste.. ik had 3 hoofd pakkingen gebruikt..... en ik had de squis oals op de gebruikelijke manier opgemten.. en met een simpel liniaaltje opgemeten.. en het was ong o,7.. (wel cker meer als o,5 mm)

8P

Op de foto's zie je dat hij is vastgelopen ter hoogte van een tapeinde dus het kan zijn dat die ene te hard was aangespannen.
 
FraNNa said:
hmm jah hij stond cker ruim genoeg.. tenminste.. ik had 3 hoofd pakkingen gebruikt..... en ik had de squis oals op de gebruikelijke manier opgemten.. en met een simpel liniaaltje opgemeten.. en het was ong o,7.. (wel cker meer als o,5 mm)


bytw ik had wel veel met de cil al gereden... 200 km ong... (voor 2 weken dan)

hmm.. maar zal dat nog veel zin hebben een niuw zuigertje? + laten poetsen?

Het is het proberen waard... je kan zelf denks wel een beetje inschatten of het mogelijk is of niet.
Als jij denkt van mwah... dat moet wel kunnen zo dan doe je het, en anders niet :)
 
squish opgemeten aan de buitenste kant/rand van de verbrandingskamer?
ruime squish voorkomt geen detonatie... zet m voortaan wat krapper.


---------------------------------------
Squish meten met een doodnormaal liniaaltje..
Boel lekker goed vastdraaien zonder momentsleutel..

----------------------------------------


heb je het echt op deze manier gedaan? :eek:

hoe kan je in godsnaam je squish uit meten met een lineaal? :?
 
A-Bizar said:
squish opgemeten aan de buitenste kant/rand van de verbrandingskamer?
ruime squish voorkomt geen detonatie... zet m voortaan wat krapper.


---------------------------------------
Squish meten met een doodnormaal liniaaltje..
Boel lekker goed vastdraaien zonder momentsleutel..

----------------------------------------


heb je het echt op deze manier gedaan? :eek:

hoe kan je in godsnaam je squish uit meten met een lineaal? :?

Beter een stukje soldeer tin 90 graden ombuigen en dan in de bougie gat doen en dan pletten, en dan opmeten met een schuifmaat ;)
 
is nog wel rijdend te krijgen hoor. heb zelf een cilinder gehad daar zaten ook zo'n krassen in de wand. maar dan 3 keer zo erg. veel schuren, en steeds fijner en op het laatst waterproof schuren. nieuw zuigertje erin, dan loopt ie wel weer.Zal misschien niet meer presteren als wat ie zou kunnen maar goed.
en anders kom je maar een keer bij wesley ofzo langs dan maken we die wel.

Greetz Dennis
 
let daarbij wel op dat je "door" trapt, niet dat je een te dik stuk tin pakt en dat de zuiger bovenin blijft steken, en vervolgens raar staat te kijken dat je squish 1mm is :p

eigen ervaring :p
 
ik ben het echt niet eens met sommige reactie's, van hier valt mee te rijden

Dit kan je echt niet even ''poetsen'' hoor.. -:-

ik kan uiteraard ongelijk hebben, maar ik zou maar eens naar een nieuwe cil gaan zoeken
 
Back
Top