athena 80cc mina hor lc

bel

beta
ik had een vraag ik wil namelijk met deze setup gaan rijden.

met welke 70cc cilinder valt deze te vergelijken

athena 80cc mina hor lc
yasuni c16
17.5 carb
polini vario
polini koppeling
polini membraam

ik wil hiermee op straat gaan rijden als straatsetup, kan dat of zal het te bruut zijn voor op straat. er is namelijk vrij weinig bekend over deze cilinder iemand ervaring ermee of soortgelijke setup voor op straat gehad.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Kan wel voor op straat hoor, ding is uit de doos niet extreem snel, met een 70 speed zal je meer vermogen halen in ieder geval. Je weet wel dat je je carters uit moet laten kotteren voor de bijbehorende krukas? (langere slag)

Het is wel een leuke cilinder voor op straat, laag toerental, veel koppel., weinig slijtage. Overigens is de cilinder wel over de 20 pk heen te krijgen als je het goed aanpakt ;)
 
oke weet ik genoeg, ik neem hem , en van dat kotteren wist ik al ja.
maar die bijbehorende krukas van athena hoe zit het met de kwaliteit daarvan ik hoorde dat dat niet zo best was, of valt dat mee
 
bel said:
oke weet ik genoeg, ik neem hem , en van dat kotteren wist ik al ja.
maar die bijbehorende krukas van athena hoe zit het met de kwaliteit daarvan ik hoorde dat dat niet zo best was, of valt dat mee


valt wel mee aangeizen die 80cc cilinder laagtoeriger vaak zijn dan een 70 cilinder.
maar wmr wil je met zown dure setup de straat op gaan.
ik denk dat je meer plezier hebt van een athena racing oid. dan een 80cc waar je je blok nog moet voor uitkotteren e.d :)
 
de athena as is bagger idd, beter wachten op 2fast as, of een andere...simonini idd ofzo. Maar het is idd een prijzige oplossing allemaal voor op straat, maar wel vet :)
 
Polini Evo Sp said:
valt wel mee aangeizen die 80cc cilinder laagtoeriger vaak zijn dan een 70 cilinder.
maar wmr wil je met zown dure setup de straat op gaan.
ik denk dat je meer plezier hebt van een athena racing oid. dan een 80cc waar je je blok nog moet voor uitkotteren e.d :)

omdat ik veel power wil en weinig slijtage daarom neem ik die 80cc
en is weer is wat anders
 
bel said:
omdat ik veel power wil en weinig slijtage daarom neem ik die 80cc
en is weer is wat anders

Ja als je hem std houdt zal het wel goedkomen. Ik geloof dat de cilinder dan iets van 11,5 k draait ofzo. Alleen het blokje waar wij hem op hadden deedt 14k @ 20+pk...dat vond die as niet zo leuk :p
 
Pronk said:
Ja als je hem std houdt zal het wel goedkomen. Ik geloof dat de cilinder dan iets van 11,5 k draait ofzo. Alleen het blokje waar wij hem op hadden deedt 14k @ 20+pk...dat vond die as niet zo leuk :p

hoeveel pk is er mee gehaald dan
 
maar valt die kwa power (als die origineel is)met geen een cilinder ongeveer te vergelijken van 70cc bijv, athena racing of mhr replica ookal zijn deze hoogtoeriger. zal die meer power hebben dan een polini corsa
 
Last edited:
tja , dat kun je alsnog niet vergelijken , dit omdat elke scooter een andere setup/afstelling heeft.

je moet gewoon zelf bewust een keuze maken over wat je wilt , je kunt niks vergelijken , alleen zelf testen , alleen zo kom je erachter wat iets doet.

niemand kan deze vraag beantwoorden.
 
maar je zegt zelf dat een 80cc slijtvaster is, maar 'k denk dat het niet veel zou uitmaken of je een 80cc , een 70cc of een 50cc hebt, slijtvast of niet het licht eraan hoe jij er mee omgaat :)
maar kan je niet beter voor een mhr replica iid kijken, dat zijn ook goede betrouwbare cilinders en toch meer bedoeld voor een straatsetup.
 
Back
Top