Artikel Spits 28-09-2001

Jelle

Well-Known Member
vanochtend las ik een artikel in de spits, d8 misschien vinden jullie dat ook wel interessant:

Opvoeren Brommers Kinderspel

Leidschendam- De onderdelen die moeten voorkomen dat brommers en snorfietsen kunnen worden opgevoerd, kunnen veel te makkelijk worden weggehaald. De anti-opvoeraanpak werkt niet. De Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV) Heeft dit gisteren gezegd na een onderzoek.

Brom- en snorfietsen hebben bepaalde restricties waardoor ze niet harder kunnen dan 45km/u (Brommers) of 25km/u (snorfietsen). Deze beperkingen zouden door onbevoegden moeilijk te verwijderen moeten zijn, maar dat blijkt in de praktijk gemakkelijk te gaan. Op internet zijn opvoersetjes te koop, terwijl sommige fietsenmakers het klusje ook zelf klaren voor circa F100,-

Opvoeren maakt het rijden op brommers erg gevaarlijk, aldus het SWOV. Brommerrijders van zestien en zeventien jaar open vijftien keer meer risico dan leeftijdsgenoten met fietsen.

Het ministerie van Verkeer en Waterstaat is van plan om in 2003 een soort nummerbord te verplichten voor alle brom- en snorfietsen. De politie kan dan makkelijker bekeuren: ook worden flitspalen voor hardrijdende brommers mogelijk.

Gistermiddag werd ook bekend dat het aantal ongeukken met bromfietsen is gedaald sinds de invoering van de nieuwe verkeersregel dat brommers op de rijbaan moeten rijden. (ANP)

Advertisement - register to remove this

ja maar wat heeft het hele artikel nou voor nut, ik zou het dus echt niet weten he.....

ze roepen dat het opvoeren veel te makkelijk is, alsof dat nog niet bekend is... maar wat gaan ze er aan doen???

vind het hele artikel niet echt zinvol..... en zoals altijd als het over brommers en scooters gaat, niet realistisch of gedateerd (vroeger kocht je je scoot bij de fietsenboer)
opvoersetjes van 100 piek, nou doe er mij dan maar 1 :)
allemaal geyadayadayada

opvoeren maakt het rijden op brommers erg gevaarlijk!?
Nee, met 45 over een weg rijden waar iedereen met de auto tog al altijd 60/65 rijdt, en elke automobilist je loopt op te naaien, das lekker he!

mzzl

Komt omdat ze natuurlijk altijd mij in leidschendam zien rondblazen :)

Ik ga eens uitzoeken waar dat SOWV wel niet zit :)

Originally posted by hebo-aeroxje
opvoeren maakt het rijden op brommers erg gevaarlijk!?
Nee, met 45 over een weg rijden waar iedereen met de auto tog al altijd 60/65 rijdt, en elke automobilist je loopt op te naaien, das lekker he!

mzzl
ik bedoel maar, de eeuwige discussie...

gister stond er iets dat het rijden over de weg voor 30% minder ongelukken zorgde, die netelekut helemaal blij/trots, ja DUH! vind je het gek, als je 60 op de weg rijdt OF 60 op het fietspad gebeuren er geheid minder ongelukken.....................

Originally posted by Freezerator
Komt omdat ze natuurlijk altijd mij in leidschendam zien rondblazen :)

Ik ga eens uitzoeken waar dat SOWV wel niet zit :)

Me to !! btw sowv kan ik niet vinden op internet maar volgens mij zit het in het forepark.0?

Originally posted by Sjoerdyo
En de scooterverkoop was toch oo kgedaald afgelopen jaar? Dus zijn er minder scooters, dus gebeuren er ook midner ongelukken...
ja... want het raakt een beetje 'uit'.... :P
de 'scooterrage'....

hoorde hier ook al ietst over op de radio, zelfs op tv. mja altijd zelfde gezeik alleen nu staat er weer bij dat opvoersetjes via internet te koop zijn. |(
wat is er nou niet te koop via inet :)

Originally posted by Sjoerdyo
En de scooterverkoop was toch oo kgedaald afgelopen jaar? Dus zijn er minder scooters, dus gebeuren er ook midner ongelukken...

Hoezo zijn er minder scooters? Das niet logisch. Hangt er natuurlijk vanaf hoeveel er gesloopt zijn dit jaar. Dat zijn er vast nog wel minder dan de hoeveelheid verkochtte scoots.

Originally posted by Freezerator
Hmm, forepark ben ik vaak aan het testblazen

Vanavond ook, want scooter is weer rijklaar en moet ff afstellen :)

hoelaat ben je daar? mischien kom ik ff langs blazen kijken of ik een groene nrg ziet, ga vanavond ook weer ff verder met afstelling namelijk 8)

Originally posted by Stealth^
Doe mij maar twee nieuwe binnenbanden voor de fiets van me moeder... en als ik hier toch ben, geeft u ook maar een opvoersetje mee.

wil je aub ff die avatar van je weghalen, ik erger me er ontiegelijk aan. b.v.d.

Back