Area51

Racer1

Well-Known Member
Ik koop dus waarschijnlijk een Area51, in zilver-kleur is hij wel het mooist denk ik maar:

Is de nieuwe aprillia area51 (niet de SBK) met het minarelli blok of het nieuwe zuzuki blok ?!?

want dat zou niet zo mooi zijn natuurlijk, wie weet het?
 
Advertisement - register to remove this

Hij loopt makkelijk de teller uit (tot 120) maar dat zegt niet zoveel bij een SR, want die teller klopt voor geen meter. Toen hebben we er een fietstellertje op gezet en hij ging redelijk makkelijk over de 100 heen.

Verder loopt dat ding voor geen meter, een hele grote dip bij 70, optrekken doet ie amper en met z'n tweeen erop loopt ie maar 50 dus hij rijdt best wel kut, maar als je een lange rechte weg hebt dan blaast hij als een gek, en hij begint pas bij 90 enigzins op te trekken
smile.gif
.
 
105 met een sr met technigas NO WAY!!!
smile.gif
De laatste keer zei zo´n gast dat ook tegen mij ik ff sporten, nou ja sporten eigenlijk niet echt zo te noemen. Dat ding was goed afgesteld. 78 km/h op mijn teller en helemaal zoek met optrekken, was net of hij stilstond
smile.gif
Echt lachen met dat soort mensen
 
Waarom denkt iedereen die op een Aprilia sr rijd dat hij of zij (ja ook vrouwen hierzo die ik ken met sr-etjes)
dat ze zo hardcore gaan. damn en dat verhaal van ik ga 105 met mijn techinigas heb ik vaker gehoord.... ook van een vriend van mij die er ook 1 heeft met een sr. Oke Leuk kom maar rijden dan ik ga 90... hahahahahah dan rij ik je eruit zei hij.... Nou dacht het niet hè, 1 ik trek hem helemaal vermist (maar wat wil je met een 70cc) en 2 zijn top was op mijn teller zo rond de 75 a 80.... Nou daar ga je dan... je gaat mij niet wijs maken dat je met een standaard 50cc en technigas 105 gaat. En Nog iets Piaggio blok, watergekoeld is gewoon flex ! alleen zo mogen bij piaggio best iets simpeler zijn... damn echt alles zit in de weg, maar goed. een beter blok dan het piaggio blok is er naar mijn mening niet. minarelli is wel leuk en aardig, maar toch, en het morini blok.... daar heb ik zelf geen ervaring mee dus daar hoor je mij nix over zeggen.
 
zo echt niet he! die uitlaat is echt niet in een maand verroest ik heb met die uitlaat 6maanden gereden
en nu pas kreeg die plekjes
misschien roest die hard als je hem dag en nacht buiten laat staan!
 
Correctie:

Ik heb een odue model SR, met luchtgekoedle staande minarelli.

Mijnteller wijkt geen meter af!

Ik rijd 80-85 (zittend) maar wel echte kilomterz. Ik durf te wedden dat die watergekoelde morini mongolen met zon nieuwe sr die onbegrensd 90 gaan bij mij achterblijven! Wel trekken die ding als ene gek op, kan er maar net voor blijven.

SvR
 
Hmmmm... ik ken 2 mensen met een area en allebij uitlaten veroest na een maand, ze hebben toch echt een schuur waar die instaat, ach ja boeiend, ik zou zowiezo mijn standaard uitlaat eronder van daan halen.
 
en wat betreft die sr... jij hebt dus zo'n oude... viper enzo toch ? ja ik ken die niet persoonlijk dus zou best kunnen dat die teller klopt. ik bedoelde die nieuwe modelen (niet met dat morini blok, maar ik neem aan dat die ook evenveel afwijken als die andere)
 
ik heb in de garage nog een sr viper staan hij is van me broer en die teller wijkt echt een heel klein beetje af!
me area wijkt ook niet veel af
ik dacht iets van 3km of
en die viper ook zo iets
maar ik weet niet waarom die nieuwe tellers zoveel afwijken hoor!
ze moeten maar een keertje weer is terug kijken hoe ze die viper maakte en zo
 
Als iedereen nou eens kapt met dat rules dit en rules dat... Minarelli,Morini of Piaggio ze hebben allemaal goede en slechte eigenschappen ieder zijn eigen keus... Sommige vinden morini goed andere minarelli en weer andere piaggio en trouwens in 97' is een scooter met morini blok nederlands kampioen wegrace geworden in de standaardklasse op een italjet f50ac...
En ook nu doen er nog scooters mee met morini blokken misschien niet vooraan maar ze doen nog wel mee....
 
Back
Top