Area51 snelheidsprobleem

xxl51

Well-Known Member
Mijn Area51 heeft een heel vreemd trekje;
Hij klimt gestaag als je het gas opendraait maar als ie bij de 60 kwam, kreeg ie ineens een spurt en vlóóg naar de 85.

Nu is er een zwaarder trekveertje in gezet en dat moest het probleem verhelpen. Maar nu ligt dat punt waar ie een spurt krijgt niet op 60 maar op 70km/uur! De reparateur zet er liever geen lichtere rollers in zei 'ie, want dan zou 'ie teveel toeren gaan maken en minder topsnelheid hebben.

Iemand een idee waar dit aan ligt?
 
Advertisement - register to remove this

Goeie vraag. Is gekomen nadat de cilinder opnieuw gedraaid moest worden nadat een lekke koppakking m'n motor had vernield met koelvloeistof. Toen is de cilinder iets groter gehoond (heet dat zo?) en zit er nu een overmaat zuiger in.
 
Nee. Scheurt als een trein. Heel netjes. Bij de koppakking reparatie is alles nog goed nagekeken, echt een klassebak is het. Alleen als ie bij de 70 komt gaat ie ieneens vrrrroammm nog een tandje harder en gaat ie in noodtempo naar de 85!
 
melf #50 said:
wat voor variateur zit erin? ,wat voor drukveer , wat voor rollen? wat voor uitlaat?

dit moeten we toch minimaal weten

Mja dat begrijp ik. Aangezien ik zelf niet sleutel kan ik daar niets over zeggen.
Er zit een standaard uitlaat op, volgens de reparateur de enige die er beschikbaar is voor een Area51. En die drukveer bedoel je daar de trekveer mee? Een blauwe. En wat een variateur is weet ik niet...
 
mja , als je toch niet weet van hoe of wat , waarom vraag je het dan hier?

verder is een std uitlaat echt niet het enige wat erop past , er zijn meerdere uitlaten die erop passen , met een zijstander erop zonder middenbok passen er nog meer uitlaten onder..

als de scooter std is moet er gewoon std gewichten in en een std drukveer , een drukveer is 1 , trekveren zitten in de koppeling er er zitten 3 in , en deze zorgen alleen maar voor het optrekken vanuit stilstand dus die hebben er niks mee te maken..

met de standaard drukveer en 6,8 of 6,5 gram gewichten moet de scooter met een standaard aandrijving (dus ook variateur) gewoon goed rijden , een andere drukveer dan standaard zou niet nodig moeten zijn , meestal alleen iets lichtere gewichten. als het wel anders moet duidt dat op slijtage van onderdelen meestal , de drukveer kan slijten maar niet gauw met een standaard setup , meestal slijt de v-snaar het meeste , en de variateur en koelvin die ervoor zit en zorgen deze er dan ook voor dat de scooter niet goed loopt en af te stellen is.
 
Waarom ik het hier vraag?

Ik heb kennis op ander gebied. Soms komen er mensen naar forums waar ik op zit, en die weten er niks van maar hopen toch op een antwoord dat hun verder kan brengen als leek. En dat lukt soms wel. Vandaar. ;)
 
ja o.k. , maar als je niks van een variosysteem weet zie ik het nut er eerlijk gezegd niet in om dan iets er mee te doen , en als je er verder niks mee doet al helemaal niet .

maargoed , breng m anders een keer naar een dealer die ook weet wat ie doet :)
 
Back
Top