Area51 met DITECH?

  • Thread starter Thread starter Daniël >>Area.51
  • Start date Start date
D

Daniël >>Area.51

Guest
Dag luite,
Wie weet er hier of er ook al Area51's zijn met digitale injectie?
Over ongeveer 2weekjes ga ik namelijk een Area51 halen (in het geel
cool.gif
)
Maar ik zit te twijfelen of ik nou eentje met DITECH zal nemen of een 'normale'
Als ik DITECH heb kan ik 'em wel opvoeren enzo maar dan is de pret er gauw af denk ik, valt weinig aan te sleutelen en dat braave uitlaatje moet eronder blijven hangen enz enz.
Maareh mijn vraag is eigenlijk of iemand weet of er uberhaupt al Area's zijn met DITECH. Ik heb ze namelijk alleen nog maar bij de SR gezien.

Mzzl.


edit: typo

[This message has been edited by Daniël >>Area.51 (edited 09 May 2001).]
 
Advertisement - register to remove this

Nee volgens mij zijn die nog niet te krijgen alleen nog maar "normaal".
Alleen sr heeft nog zo'n injectie systeem.
Schijnt dat de uitlaat "standaard" al onbegrensd is, en er alleen een vario begrenzing opzit, en als je die eruit zal halen zal hij al 90 km/h op de teller lopen. Temminste dat verhaal gaat wel rond. Het rijdt in ieder geval wel lekker zuinig

mzzl

------------------
Gilera GSM, Giannelli uitlaat, Sproeier 84,met orginele tandwielen loopt 100, wind tegen 90, iemand achterop 95, wind mee, bijna 110 (km/h). 0-50 in 4.9 sec
 
ik heb ook begrepen dat je m bij de dealer kan laten omzetten naar een stand die eigenlijk niet op de weg is toegestaan schijnt ook iets van in de scootin te hebben gestaan???? iets met een game boy en een speciale disc????
 
Ja zoiets heb ik er ook van mee gekregen.
een 'for race' stand ofzo(?)
en 'normaal'
En hij was af te stellen met de gameboy ofzo.

Ik heb het de dealer gister gevraagd maar hij wist 't ook niet, daar moest hij even voor informeren bij aprilia.

Wat wel lelijk is aan de SR's met DITECH is dat dat luchtfilter zo'n zwart doosjes is wat boven de karter hangt.
 
Originally posted by Daniël >>Area.51:
Wat wel lelijk is aan de SR's met DITECH is dat dat luchtfilter zo'n zwart doosjes is wat boven de karter hangt.

Dat is bij de "gewone" SR-en (morini blok) ook het geval, dus niet alleen bij SR-en met Ditech
wink.gif


Ik had ook gehoord dat je bij Ditechs aan chiptuning moet doen, net als bij auto's. Is dat zo?

Greetz

------------------
Honda X8R-s, hrr uitlaat, 17,5mm Dell'Orto, Malossi Multivar, Polini v-snaar, Malossi CDI-unit, Bridgestone ML50
 
Dat ditech systeem van aprilia is alleen nog maar leverbaar op de sr met morini blok. Het rijdt 1:50 en rijdt onbegrensd 95 en trekt erg hard op. De enige begrenzing die erin zit is de varioring. Voor de rest moet je hem tunen met software. De originele heet uiteraard normal en de ander heet race. De acceleratie blijft hetzelfde alleen hij gaat met race door tot 11.000 toeren per minuut. Over een aantal jaartjes wanneer de europese normen veel strenger zijn wat betreft emissieeisen, vervuilt de carburateur te veel en om dan de 2 takt nog in leven te houden, moet er wel injectie op omdat dit een veel schonere verbranding geeft. Je kunt hem tunen met inderdaad een gameboy color. Hiermee kan men de data aflezen. Ook het aantal draaiuren wordt bijgehouden en als er een storing in het systeem komt dan wordt dat automatisch met een lampje op het dashboard aangegeven. Vervolgens lees je het dan uit met een gameboy color, waar alleen de dealer software voor heeft. Je kunt niet meer er aan veranderen dan dit want met een andere uitlaat draait het hele systeem in elkaar omdat alles daar op afgesteld is. Ook je luchtfilter e.d. moet je zo laten zitten.

Ik was dus eers van plan om mijn gewone sr in te ruilen voor een sr ditech maar omdat ze nisk voor me scooter wilden geven (gewoon te nieuw nog denk) heb ik er maar vanaf gezien. Maar dat brandstofverbruik van 1:50 ongeveer spreekt me zeker wel aan. Het systeem is ook heel betrouwbaar omdat het allang wordt gebruikt op auto's en buitenboordmotoren. Het is een samenwerking tussen siemens, aprilia en nog een paar bedrijven. Het bestond dus al maar nu ook in het 'klein'. Ik hoop dat je zo genoeg weet.
 
iK SNAp niet wat ze nou lopen te lullen over 2takt...

Die ditech troep heeft toch geen spoelpoorten enzo meer? Leg me is uit hoe het werkt TB, hoe wordt de krukas gesmeerd? In een badje met olie?
Hoe is het arbeitsproces? inlaat-compressie-arbeit-uitlaat = viertakt, hoe werkt het bij ditech?
Aan de onderkant van de zuiger komt volgens mij geen mengsel meer namelijk, aangezien et er aan de bovenkant wordt ingespoten...

Ik vind et wel een leuk systeem, en ik denk ook wel dat het toekomst heeft.
Jullie zeggen allemaal wel dat appie de eerste heeft, maar dit soort dingen bestaan al langer op motorscooters ed.

Daar gaat de carbu
frown.gif
Mja, mij krijgen ze niet van de straat hoor! IK blijf lekker vervuilen met met 28mm zonder luchtfilter en zonder catalisatot :P...laat ze eerst die files is aanpakken ofzo...

[This message has been edited by tIM (edited 09 May 2001).]
 
Bovenin de cilinder wordt onder 8 bar druk benzine ingespoten. Het gaat om gewone kale benzine. Dit wordt veel heter en het is daarom ook van beter materiaal gemaakt. De krukas wordt gesmeerd door onder een druk van 5,5 bar 2-takt olie over de krukas heen te nevelen. Een deel hiervan komt dan vanzelf bij de zuiger terecht.
 
ik w8 eigenlijk nog steeds op de 1e eppo die vraagt waarom z'n ditech niet harder gaat door een andere uitlaat.... maargoed..

ik vind het een verneukt systeem LEVE DE CARBURATEUR!!!
 
Misschien krijg je in de toekomst voor elke snelle uitlaat een aangepaste programma met zijn afstellingen erop en dat je die kan aansluiten op de Ditech want ik denk dat dat makkelijk zou kunnen om de programma gewoon te wijzigen. Zou zeker handig zijn
smile.gif
 
Vind heel dat Ditech ook maar nix... duurt nog een eeuwigheid voordat er fatsoenlijk chiptune-spul op de markt is... Tegen die tijd hebben ze scooters allang verboden
smile.gif
...

Leve de carburateur
smile.gif
...

Greetz.
 
Hmzzz......ik vind die Digitroep eigenlijk ook niks. Ik word er niet wijzer uit en vind het eigenlijk allemaal maar vaag. Ik ga me er dus ook niet in verdiepen.

Lang leve de carburateurs
smile.gif
!

Greetz
 
Originally posted by TB:
Bovenin de cilinder wordt onder 8 bar druk benzine ingespoten. Het gaat om gewone kale benzine. Dit wordt veel heter en het is daarom ook van beter materiaal gemaakt. De krukas wordt gesmeerd door onder een druk van 5,5 bar 2-takt olie over de krukas heen te nevelen. Een deel hiervan komt dan vanzelf bij de zuiger terecht.

Hoe de hel komt het boven de zuiger terecht dan? Gaat het langs de zuiger omhoog/
 
Originally posted by stealth2000:
Area 51, weet je het wel echt zeker. Het model word op de duur zo saai als de pleuris

Ja ik weet 't heeeeel zeker!
smile.gif

Met lage snelheden is ie misschien een beetje lomp, maar als je eenmaal met dat ding boven de 50-60 rijdt dan heeft ie echt onmeunig goeie wegligging!!

En ik weet dat area's moeilijker op te fokken zijn dan die andere scooties omdat ie onmeunig zwaar is(110KG:rolleyes
smile.gif
maar dat vind ik juist wel een uitdaging om zo'n ding vet te laten lopen.

uh genoeg geluld, bedankt voor alle reacties tot nu toe

mzzl
 
Oh ja enneh ik ga toch voor de 'normale' area.
Teneerste vind ik 't eigenlijk niks om met al die chipjes en dingetjes te knoeien om 'em op te voeren enzo. Sleutelen roels gewoon
smile.gif


En er is ook nog lang geen area met DITECH heb ik gehoord van de dealer.

mzzl.
 
Back
Top