ARea 51 Overhit

Crack52

Area 51 Owner
Dus Mijn area 51 overhit de laaste tijden, heeft overhit een paar keer en dan achter nieuwe cilinder en hij blijft overhitten, heb de watercooling aandrijving vernieuwt.

ik zit met een
Hebo 70cc Alu m17s Binnenkop
Hebo Racing Krukass
Hebo Membraan
Malossi Filter Element
Malossi Mhr Vario
Polini 3G Koppeling

Ik Vind het maar niet wat de oorzaak is? :s
 
Advertisement - register to remove this

Staat niet te mager, heb waterpomp nagekeken en darmen, kop dichting , maar niets te vinden, hij verliest water en ik weet niet waar of goe , want wnr hij stil staat of draait niet en pas op een bepaalde druk begint hij te verliezen
 
Je weet dat area radiateur onderin ligt? Deze vangt heel snel allerlei troep, je radiateur moet je echt tijdig schoonspuiten, want dat ding hangt klote.

Heeft mij ook al wat cilindertjes gekost. Haal je onderkuip er eens af en ga eens een stukkie rijden. Word hij nog te heet moet je die radiateur schoonmaken.
Word die dan nóg te heet is je thermostaat kapot, of pompt ie niet. Water verliezen doet hij niet zomaar, maar als hij het doet gebeurt dat gewoon via de dop, of een van je slangen lekt. Laat hem eens draaien met de dop van je kvs eraf, dan kan hij goed ontluchten. Heb je ook goed gekeken of dat radje aan de binnenkant van je slakkenhuis nog op de ontsteking zit? Ik heb ook keer gehad dat die dol gedraaid was. Is te reviseren voor 12 euro oid.

Succes der mee
 
Ik rij al 25.000 km en heb nognooit last gehad dat die te warm werd omdat de radiateur op een vervelende plaats zat. Ik had overgens wel een tammere setup.

De scooter kan natuurlijk nooit kvs verliezen terwijl die niet lekt. Dus ik zou daar het probleem gaan zoeken.

Het koelvloeistof circuit moet helemaal dicht zijn. Als dat niet het geval is kan het zijn dat je kvs gaat koken.
Bij een dicht circuit bouwt het druk op als het warmer word en gaat het niet koken...
 
als het gaat koken is je koppakking lek of je waterpomp kapot..

er zal een kleine druk staan op het syteem , zodra dat iets te hoog word zal de dop van het expansievat lucht en kvs eruit laten ..
 
ik heb dus jullie raad gelezen en opgevolgt, ik heb de waterpomp en dichtingen vervangen kwa cilinder en heb de slangen na gekeken, ik heb ook de dop er even af gelaten en laten draaien, ik ben nu nog niet zeker dat het gefixt is maar ik heb zoon raar vermoeden dat de dop dat erop zit niet echt de orgineele is, als ik de dop op draai heb ik soms problemen dat ik hem opnieuw moet op draaien en ik heb nog veel draad over waneer de dop erop zit ,dit is vast niet normaal of? , wat kan ik nog doen?
 
je denkt dat hij lekt...

en je denk ook dat je de verkeerde dop erop hebt zitten?

is het dan niet logisch om een Goede dop te hale? mits deze niet goed is natuurlijk...

waardoor is het probleem eigenlijk ontstaan?
 
Je weet dat area radiateur onderin ligt? Deze vangt heel snel allerlei troep, je radiateur moet je echt tijdig schoonspuiten, want dat ding hangt klote.

Heeft mij ook al wat cilindertjes gekost. Haal je onderkuip er eens af en ga eens een stukkie rijden. Word hij nog te heet moet je die radiateur schoonmaken.
Word die dan nóg te heet is je thermostaat kapot, of pompt ie niet. Water verliezen doet hij niet zomaar, maar als hij het doet gebeurt dat gewoon via de dop, of een van je slangen lekt. Laat hem eens draaien met de dop van je kvs eraf, dan kan hij goed ontluchten. Heb je ook goed gekeken of dat radje aan de binnenkant van je slakkenhuis nog op de ontsteking zit? Ik heb ook keer gehad dat die dol gedraaid was. Is te reviseren voor 12 euro oid.

Succes der mee


Was inderdaad troep rond de radiateur, bedankt voor de hulp
 
Back
Top