This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

aquariumliefhebbers hier???

Vissen koop ik lekker klein, worden vanzelf wel groot
Materiaal is gewoon goed uitzoeken, tijd gaat het wel veel kosten.

Over de diepte; hoe dieper hoe beter.
Probeer onder je ook een dieper punt te maken...dat vinden de vissen fijn.
Daar kunnen ze schuilen. De bodem zou ook moet en aflopen naar het diepste punt waar dan je bodemdrain zit.

Diepte is ECHT belangrijk ja. Bij mn pa in deze strenge winter alle3 de Koi doodgevroren Ze waren leuk groot nu (30-40cm ofzo gok ik) en redelijk tam...

Wat is/doet die drain dan eigenlijk precies Tinne??

een vijver zou als een trechter moeten aflopen naar een diep punt. Afval zal zich daar ophopen. Daar zit dus je een bodemdrain. Deze kan je of aanlsuiten op je pomp zodat dat je aanzuigpunt is of je zorgt dat die buis ergens uitkomt waar je dat afval kwijtkunt (sloot oid) door een schuif kan je dan even je bodem schoontrekken...

Geen drain kan gewoon niet.

Aangezien kois alleen maar vreten en schijten is dat afval veel..

zoiets qua diepte ??

waarom wil je eigenlijk verschillende dieptes?

Jep, Koi's maken echt heel veel rommel. Dan heb je dus al die installaties nodig om het nog enigszins helder te krijgen...

En ja het was een strenge winter, maar bij mn pa was het diepste punt volgegroeid met waterlelie waardoor de vissen niet diep genoeg konden... Hij baalde als een stekker. Nu zijn er vage plannen de vijver uit te breiden, dan help ik hem wel met graven. Dan moet het wel een mooi grote/diepe vijver worden

Ik heb er ooit samen met mijn vader thuis 1 aangelegd.
Dus ik weet ongeveer wat je wel en niet moet doen.

Tevens was een kennis handelaar in kois en vijvermeuk.
Zwager heeft ook een grote vijver aan laten leggen.....beetje op zitten letten daar enz enz..

Bij mijn ouders zwom deze:

Sterlet

inmiddels in het wat grotere vijver van mijn zwager gestopt.

Tinne, verschillende diepte werd aangeraden op internet.
Kwam ik snel ff tegen, maar sowieso wil ik wel wat verschillend niveau bij de waterval, puur voor het zicht. De rest zal ik dan maar lekker diep maken.

Ik wou me er gewoon ff in verdiepen, weet niet of het deze zomer al lukt, anders volgend jaar pas. Heb geen zin om in de herfst/winter in de tuin bezig te zijn namelijk

een koivijver word ook mijn volgende uitdaging! Altijd mijn droom geweest. Strak tuintje met een mooie vijver erin!

Ik zou het ontwerpen, spullen kopen en bouwen ervan veeeeeel leuker vinden. Daarna heb je een paar stomme vissen in je badkuip zwemmen, waar je niks mee kunt :+

Weer paar foto's van me bak. Draait nu eindelijk zonder alg en hoef er weinig meer aan te doen. Afgelopen maand zelfs niks geen water ververst oid, draait prima. Gister toch even gesnoeid en 10% water ververst.

Hoe de bak was voor het snoeien

De valessneria

Vanaf de rechter zijkant

Vanaf boven. Ziet er leuk uit maar het bevorderd de stroming niet echt en je zag de corry's zoeken naar een plekje om naar boven te kunnen

De lange valessneria

De bak NA het snoeien. Op de foto erg veel licht bovenin maar valt in real life heel erg mee.

De plek voor de betta's weer terug gezet

1 van de vuurgarnalen. Geen scherpe foto maar volgens mij zijn ze aardig rood. Worden er steeds meer ondanks de betta's

Ik moet echt een keer met een spiegelreflex foto's maken i.p.v de tel [/QB][/QUOTE]