This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

aquariumliefhebbers hier???

ja inderdaad zoutwater. Ben nu osmosewater aan het maken. Heb hem even op leidingwater draaien om alles schoon te spoelen. Daarna gaat er osmosewater in.

ja die van mij 180 liter per 24 uur. Gelukkig dat ik maar 1x zo'n bak hoef te vullen en dan af en toe verversen of bijvullen.

Het duurt allemaal sowieso lang voordat hij draait. Maar ik heb er ook geen haast mee

ja idd dat duurt nogal een tijdje voor je koraal etc erin kan gaan doen ben je denk ik al gauw twee maanden verder! hij was 210 liter he?

wel een vette bak!

250 liter is ie. Lijkt nog wel aardig groot als ie in de kamer staat. Ja, hij moet inderdaad eerst door de algenfase heen enzo. Denk ook wel dat ik 2 maand verder ben voordat er wat in kan.

Kan ik hier in de buurt niet krijgen. Trouwens de winkelier draait al zijn bakken gewoon op leidingwater. Hij heeft daar geen problemen mee. Zelfs veel klanten van hem ook. Ik draai hem liever op osmosewater.

osmose water is gewoon beter lijkt me alle verontreinigingen zijn er uit. je zal maar eens een x vervuild leiding water hebben en al je koralen zijn dood.

ja precies zo dacht ik ook. Die 100 euro voor zo'n apparaat maakt dan ook niet uit als je ziet wat de vissen en de koralen kosten.

een nadeel is van osmose water als je 10 liter osmose water hebt heb je ongeveer 30 L verontreinigd water. dus dat tikt wel aan, maar ik vindt het wel waard!

achja heb ook geen bak van 1000 liter Hoe gaat het met jouw zeewaterbak dan? Heb je hem zelf ook opgestart? Als het goed is kan ik donderdag 30 kilo levendsteen ophalen. Weet alleen nog niet hoe ik de opbouw ga maken. Dit vind ik zo moeilijk.

ja ik heb hem zelf opgestart. ik had het leven steen na 4 weken erin en de eerste koralen en vissen naar 8 weken. heb hem in een half jaar tijd 3 z al veranderd i.v.m. koraal wat boven het water dreigde uit tegroeien die soort padestoel dus.

shit man. Zou eerst vandaag mijn levendsteen ophalen. Helaas kreeg hij z'n zending om onbekende redenen niet binnen. Hij had nog wel levendsteen, maar als ik vers steen wou moest ik een week wachten. Dus toch maar een week langer wachten Best saai zo'n groot leeg aquarium.

vertel mij wat! nu weet je wel zeker dat alles goed ingedraaid is voor je stenen! voor de rest nog niet

haha inderdaad. Als ik alles heen snel had gedaan dan was ik al zo'n beetje door de algenfase heen

Verlichting is compleet

[ir]http://forum.kreeftengarnalen.nl/gallery/image.php?album_id=419&image_id=3654[/ir]

[ir]http://forum.kreeftengarnalen.nl/gallery/image.php?album_id=419&image_id=3655[/ir]

[ir]http://forum.kreeftengarnalen.nl/gallery/image.php?album_id=419&image_id=3656[/ir]

ik had dat hout helemaal op de bodem/grind gezet... en dan wat grillige stukjes wortelhout met wat mos erop gebonden erbij gezet... dat zou echt :W staan..

is nu nog beetje te leeg imo..

Iedereen zou het op de bodem zetten.
Nu lijkt het alsof het natuurlijk uit de zijkant komt.
Ook hou je zo optisch een vrije bodem.

Dit stuk hout is imo zo mooi dat elk ander stukje afbreuk zou doen aan..
Dat wortelhout is imo ook te verschillend.

Mos wil ik alleen nog op de achterste 'tak' doen. En alleen op het breedste gedeelte.

Met dat wortelhout zou ik een aqaurium tot de rand met stukken volpleuren en dan drijvend mos en garnalen erbij...