This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

aquariumliefhebbers hier???

Die 'tak' aan het glas gaat het dus niet worden. Ik ben niet zo van het vastlijmen van elementen in het aquarium. Ook past een mooi strakke beugel voor die tak wat meer bij het idee. Beetje industrieel/strak design. Mooi RVS beugeltje laten maken met daarop 2 pennen waarover ik de tak schuif waar ik gaten in heb geboord.

Pomp & verwarming nog niet binnen morgen moet het want anders....

Kun je die tak dan niet vastmaken aan een steen oid die dan op de bodem ligt?

zo mijn planten zijn besteld dinsdag zijn ze waarschijnlijk binnen.
dan is hij dinsdag avond klaar. iemand tips voor de soort garnalen? dacht zelf aan crystal reds.

zo mijn planten zijn besteld dinsdag zijn ze waarschijnlijk binnen.
dan is hij dinsdag avond klaar. iemand tips voor de soort garnalen? dacht zelf aan crystal reds.

Beetje stnd die reds.

Maar je bent wel erg snel zeg. Zat je te wachten tot die Kreeft dood was?

haha nee ik zat niet te wachten. maar waarom uitstellen?
moest bak toch schoonmaken en had alles nog staan om opnieuw optestarten.

crystal reds heb ik al ooit gehad zeer makkelijke garnaal.
hier zijn wel andere sooorten verkrijgbaar bij de plaatselijke toko alleen dat is wel zo'n slechte kwaliteit. dus moet wat anders proberen

Mja, ik moet ook een keuze gaan maken.

Crystal Reds doet iedereen.. je kan al die variaties aan Serratas ook niet bij elkaar houde..gaan kruisen en dan hou je of 'lelijke' over of een soort. Ik ga denk ik voor de Serrat var. Bee (bijengarnaal) de oervorm geloof ik.

misschien gecombineerd met de Caridina Babaulti. Babaultis en Serratas kruisen niet.

Met

De Caridina Babaulti heeft het 1uur vol gehouden in mijn malawi bak.
Toen was er nog een stukje van zijn romp over.
Tetra's vind ik ook mooi kleuren in zo'n bak.
Maar denk dat dit hetzelfde effect op gaat leveren.

Hier een foto van mijn bak.
1.80x50x60

Het zou nog iets mooier zijn wanneer je de waterstand nog iets hoger doen zodat je de rand niet ziet. En waarom geen achterwand erin?

Gelukkig heb ik het eerst geprobeerd met 1.
15euro per stuk en dan 5 garnalen er vandoor, wordt een dure hobby.

Achterwand is me momenteel nog te duur, aangezien het geen standaard maat is.
Waterstand staat normaal wel hoger.

mjah geld weggooien dus, had je zo ook kunnen vertellen dat ze het niet zouden overleven... je hebt ook geen plekken waar ze zich kunnen verschuilen. (ik weet dat de meeste planten niet kunnen) maar een valniseria/javavaren/anubias blijven er wel heel in, en kleden het geheel toch wat meer aan...

piepschuim+epoxyhars heb ik gedaan, kan tegen algeneters en al dat soort slopers. Als je geen dure laag op je achterwand wil kan je ook gewoon schoolbordverf pakken. Achterwand van een tientje!