• This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn more.

Aprillia sr50 ditech

#1
Beste mensen,

Ik heb een aprillia sr50 ditech staan met +-23.000 km 0p de teller en die start niet meer.

Er zijn motorisch al wat dingen gerepareerd.

Reparatie

-Nieuwe oliekering van de krukas aan carter zeide.
-Cilinder gehoned naar 41.25mm
-Nieuwe zuiger ( meteor ) 41.25mm met bijbehorende zuigerveren.
-overal nieuwe pakkingen.

Gecontrolleerd
-5.7 bar compressie.
-Benzine komt uit injector
-air injector verneveld benzine
-bougie mooie heldere vonk
-membraam in orde
- geen verzakte krukas
- krukas lagers in orde
- geen sludge in de injector


Iemand nog idee waar het probleem in zit ?

Mijn
 
Advertisement - register to remove this

#4
Betreft het de meting van de cilinder welke momenteel maar 5.7 bar compressie heeft ?
Zoja, is dit een flinke afwijking welke niet goed is.
Ik kan niet opmaken of het hier een Morini of Piaggio motorblok betreft maar voor een redelijk gezonde cilinder behoort het toch wel meer dan 9 bar te zijn.
Zowel Morini als Piaggio heeft i.c.m. de standaard cilinder (bij een koude meting) sowieso al 10 t/m 11.5 bar.

Met dit type motorblokken is het wel zo verstandig om beide keerringen te vervangen.
Ringen van de brandstof & air-injector heb je ook gecontroleerd en zonodig vervangen ?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this