Aprillia Sr50 Ditech problemen met ontsteking

Patryk955

Well-Known Member
Ik heb een aprilia sr ditech uit 1999 die 7 jaar stilgestaan heeft (16000 km op de teller). Na paar weeken rijen begon ik het op te voeren, eerst varioring eruit daarna lagere gewichtjes voor beter optrek. Alles ging goed tot die begon te happeren, na paar uurtjes zoeken kwam k erachter dat het door de bougie kwam, dus k stak er een nieuwe in en alles was weer goed. tot hij weer begon te happeren. Als k mijn bougie eruithaal na dat de tuf heeft gehapert is het op de kop helemaal zwaart. De tuf heeft nooit problemen gehad en nu uit het niets gebeurt dit... Kan iemand mij misschien vooruit helpen met deze probleem? Alvast bedankt! :)
 
Advertisement - register to remove this

Het kan zyn, maar zelfs als k vooruit wil gaan begint die te stoteren. Volgens mij is mijn ontsteking gewoon veel te fel en dat brand die bougie de hele tyd door... Maar k heb geen idee waar het door kan komen. En als k mijn bougie schoonmaak of er een nieuwe inzet bolt di perfect, tot die terug begint te happeren. het is me al 4 keer overkome..
 
Als je bougie zwart is kan het zijn dat je met een te kleine sproeier rond rijd of miss is je benzinefilter verstopt. Het haperen kan dus komen door een te kort aan benzine. Probeer de luchtschroef en benzine toevoer ook ff af te stellen en ik denk dat je dan al een heel stuk verder bent
 
Back
Top