aprillia sr50 ditech en sr50 www

copyfile

Well-Known Member
Hee

Ik moet nog een scoot gaan kopen maar nu ben ik aan het rondkijken en nu zie ik staan van de aprillia sr50 de ditch en de www ik weet wat de ditch is dat is met het nieuwe injectie systeem maar wat ik precies het verschil met de www en welke is nou eigenlijk het best want de www is een stuk goedkoper

Groeten Copyfile
 
Advertisement - register to remove this

Er zijn wel een aantal verschillen;

1 Voorkap is anders (WWW is dichter, minder groot koelgat)

2 Onderkap (WWW heeft een opengesneden onderkap)

3 Motor Ditech is een Morini Motor WWW is een minarelli.
Als je echt hard wil gaan en verliefd bent geworden op het model sr (zoals ik ook dus) dan zou ik de WWW nemen. Als je gewoon onbegrensd rond wil rijden dan is de ditech de beste keuze aangezien deze een stukje harder gaat (de "Catallitic" uitlaat op de WWW is echt een ramp)
Het Minarelli blok is luchtgekoeld maar makkelijk om te bouwen tot watergekoeld. Maar al houd je hem luchtgekoeld dan gaat het ook allemaal wel redelijk hard. De morini heeft jammer genoeg nog geen echt goede onderdelen. Binnenkort zijn echter snellere onderdelen te verwachten waaronder een krukas met volle wangen.
4 WWW heeft geen schijfrem achter en dit mis je wel een beetje :'( want je voelt gewoon dat hij veel minder bijterig is dan bij de ditech die dus wel een schrijfrem achter heeft. Maar het is maar waar je aan gewend bent, want nu ik er redelijk wat op heb zitten ben ik wel gewend geraakt aan de trommelrem achter en kan ik er toch behoorlijk snel mee stilstaan. (Zelfs eerder dan een renner met dubbele schijfrem, maar dit zal ook wel te maken hebben met de berijder ervan)
5 Verbruik WWW is ietsje veel meer. De Ditech verbruikt heel weinig zelfs als alle begrenzers eruit zijn dan moet 1:40 haalbaar zijn. De WWW verbruikt zo'n 1:25 met alle begrenzers eruit.
6 Achterveer WWW vind ik persoonlijk ietsje beter, omdat hij wat beter doorveert en (dus) minder hard is.
7 Dashboard Ditech is mooier, knipperlichtglaasjes doorzichtig bij Ditech, ander achterspatbord

-> Ik geloof dat dit het wel ongeveer is, voor de rest wat kleine details.
 
1 ding vind ik niet terug geloof ik:)
als je een ditech neemt kan je maar beter aandelen van het dealerschap kopen want voor elk kraakje moet je terug naar de dealer. je kan NIKS zelf(bij een sr2000 kan het wel maar die sleutelt KUT).een sr www is mina ac en daar kan je mits je beetje handig bent WEL alles zelf doen.(sleutelt ook stukken makkelijker&leuker)ohw jah, ook niet belangrijker:de kwaliteit van minarelli is stukken beter/hoger...

.
 
ehm the doctor.

De nieuwe sr www, heeft geen opengesnden onderkap.

dat ontbreken van een schijfrem is zo op te lossen door malossi remsegmenten te kopen. en idd wimpie het sleutelen is zon eitje bij www's. lekker veel ruimte en makkenlijk blok.

de verticale minarelli ishemaal eitje. nog meer ruimte. omdat ie verticaal staat. ( de cil dan he :p ). Ik vind de morini versie ook gewoon lelijker. lompe luchtfilter. voorkap en odnerkap lelijk. etc etc. MIjn benzine verbruik is best minder.. maar dat boeit me niet.ouders dokken dat en ikwil enkel race. in de winter staat mijn scoot toch in de garage.
 
Back
Top