aprillia sr50 afstellen

nick.jong

Well-Known Member
Hallo,

Ik probeer de scooter van m'n zoon af te stellen,maar het wil nog niet echt lukken, in het begin rijdt hij aardig goed maar na een kilometertje of twee lijkt het erop dat de motor in ene verzuipt en hierdoor de motor stilvalt. Na een minuutje is hij weer te starten en moet ie eerst stationaire lopen, want als je direct gas geeft, dan zakt ie weg met een wooooaaaap geluid.
Hierna rijdt ie weer een paar kilometer en gebeurt er het zelfde.

yasuni r uitlaat
koppeling met rode veer kleine veertjes zijn af te stellen.
een race variateur(volgens m'n zoon)
rolletjes zijn 3,6 gram.
standaard zuiger cilinder (50cc)
17mm carburateur.
sproeier 90
gasnaald versteld op 3e groef

wie heeft hier een verklaring voor?
alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

idd , gasnaald in het midden of op de 2e gleuf van onder en niet meer aankomen.

de sproeier zou ik wat hoger mee beginnen , of de prop van het luchtfilter er weer in zetten , wat nog beter is en dan iets lager in sproeier. 76/78 zo'n beetje.

ook de luchtstelschroef even indraaien en dan 1,5 slag open zetten en niet meer aankomen.

verder moeten we eerst weten wat voor merk en type de koppeling is om iets over de veertjes te zeggen.

en je moet weten wat voor drukveer erin zit.

verder kan er natuurlijk ook nog eens een ander technisch gebrek ergens zijn , maar dat is dus vanaf hier moeilijk te zeggen.

wat voor bougie zit erin overigens?

verder ben ik bang dat de boel al is vastgelopen uit je verhaal op te maken , dus ik zou als eerste eens de cilinder eraf pakken , of iig de kop en dit nakijken!
 
Kleur van de bougie is okergeel, ondertussen de positie van de naald op 2e streep gezet.
Tijdens het plaatsen van de zuigerstop het draad van de cilinderkop dolgedraaid dus helaas een nieuwe luchtgekoelde kop moeten regelen,gelukkig was er 1 voorradig bij de brommerboer.
sproeier 76 en 78 erbij gehaald, en de 76 geplaatst.
Luchtschroef staat nu op ongeveer 1 1/4.
Stukje mee gereden maar dit was alleen mogelijk met halfgas dan rijdt hij ongeveer 40km/h als ik er na een tijdeje iets meer gas bij geef dan gaat hij als een speer naar ik denk 65km/h maar als ik dan weer gas terug haal en direct weer gas bij wil geven dan krijg je het woooaaaap effect als je dan snel gas terug haalt blijft de motor draaien en kan ik niet sneller dan die 40km/h.

De veertjes van de power1 koppeling minder strak gezet, maar hij grijpt nog te laat aan dit had ik dus voor de tweede keer geprobeerd het luistert wel nauw moet ik zeggen.

Bougie= bpr7h6
 
Back
Top