Aprillia SR start niet!!!

Tommass

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb een vraag en hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik heb een sr uit 2000 met carb. nu reed ik vrolijk naar mijn werk toe en was er niets aan de hand. Maar aan het eind van de dag reed ik naar huis en wilde een beetje haast maken.

Dus reed ik overal 80 ipv 50... Maar toen kwami ik bij een verhoging in de weg en klapte mijn achterband zo tegen dat randje en scheurde mijn pakkingen van mijn uitlaat... Nu denken jullie vast dat is niet zo erg...
dat klopt ook dacht ik want ik kon gewoon weer starten en doorrijden. met wat meer geluid.
maar sinds die tijd start hij niet meer..

ik heb hem nagekeken en nieuwe pakkingen erop gezet.
Heb de bougie gecheckt die vonkt goed..
Carb is helemaal schoon gemaakt en krijgt benzine
Bobine werkt goed
Sproeiers werken
elec start niet.. starterskrans stuk (maar daarvoor ook al) werkte kickstart altijd.

heb 1000 keer geprobeerd om te kicken maar hij wil maar niet starten.
ik hoop dat jullie me kunnen helpen. want ik wil er graag weer op rijden..
 
Advertisement - register to remove this

Klinkt imo alsof je wat meer beschadigd hebt dan alleen een stel pakkingen... heeft je uitlaat of de onderkant van de scooter toevallig ook de straat geraakt? dan heb je best kans dat er ook wat draadjes geschaafd zijn, of misschien heeft je cilinder/krukas een klap gehad van de uitlaat.
 
Moet je ook niet zo hard een hobbel nemen ;) Ook al heb ik bij 70 over een hobbel geen probleem..

ontopic, kijk even of je niks anders hebt beschadigd door de klap. Het kan zijn dat je niet alleen je uitlaat hebt geraakt. Reconstructureer in je hoofd even hoe het ongeveer gegaan is en wat beschadidg kan zijn geraakt.
 
naja ik heb verder de straat niet geraakt.. heb het gecheckt.. mischien kan het mijn krukas wel zijn maar volgens mij na het nakijken loopt alles nog goed. krijgt genoeg benzine.. zuiger werkt normaal is niet beschadigt geen krasjes in de cilinder...

echt alles getest.
 
membraan nog heel?

edit: sluiten de kleppen nog goed af? Wil niet zeggen dat het dit is, maar het is maar een idee'tje;)
 
Back
Top