Aprillia sr Polini corsa 70cc piaggioblok wordt snel warm

Aprillia_sr_50

Grasmaaier
Hallo beste medesleutelaars,

ik heb een vraagje over mijn polini corsa 70cc cilinder

ik merk dat als ik langer dan 9 sec op topsnelheid blijf hangen dat hij zowat bijna warmloopt
als ik dan daarna wil wegtrekken dan is die een stuk trager dan die normaal is
is dit normaal? want ik had dit met mijn 50cc cilinder niet

setup;

Polini corsa 70cc
Polini Hi-Speed vario
Polini 3g evo koppeling
Polini team 3 uitlaat
17,5mm dellorto
 
Advertisement - register to remove this

Denk dat je dan groter in sproeier moet, misschien krijgt hij te weinig.. (benzine zorgt namelijk ook voor koeling.
En klopt ook de smeer verhouding met de olie. Een 70cc heeft iets meer olie smering nodig dan een 50cc.
 
Denk dat je dan groter in sproeier moet, misschien krijgt hij te weinig.. (benzine zorgt namelijk ook voor koeling.
En klopt ook de smeer verhouding met de olie. Een 70cc heeft iets meer olie smering nodig dan een 50cc.

ik gebruik nu gewoon het oliepompje en ik heb geen idee of je dat kan afstellen (extra dopje olie bij mijn tank misschien?

ik heb nu een sproeier 72 erin zitten en als ik een 76 erin gooi dan begint die met stotteren dus dan krijgt die te veel ( mijn bougie is goed koffiebruin)
 
Normaalgesproken heb je op olie pompje meer dan zat olie. Bij piaggio wil die dan vaak zelfs te veel olie geven maar dat veroorzaakt je probleem niet.

Aangezien het probleem zich op volgas voordoet zou ik toch echt groter gaan in sproeier. Even die 76 er in (misschien zelfs groter uiteindelijk).

waarschijnlijk is je stotteren met grotere sproeier maar tot 3/4 gas, 1/4 tot 3/4 gas wordt geregeld door je gasnaald dus sproeier 76 er in en je gasnaald clicpje wat meer naar boven zodat hij op 1/4 tot 3/4 wat minder benzine krijgt.
 
Oliepomp is niet bemeten voor een 70cc cilinder, wel voor de originele 50cc cilinder.

Bij minarelli kom je meestal te kort met de oliepomp.

Bij piaggio is het tegenovergestelde waar en pompt de oliepomp vaak teveel olie door met een 70.

Dus ja hij is eigenlijk niet geschikt omdat hij teveel afgeeft.
 
Back
Top