Aprillia sr ditech opvoeren

Chinosaurus

Well-Known Member
Hallo,

Ik had een vraagje, ik graag goedkoop mijn ditech opvoeren, ik rij nu 49km op de teller, maar het lijkt net of ik 40 ga...
dat gaat veel te langzaam voor mij ik wou graag mijn scooter tot 70km opvoeren, kan iemand mij misschien wat tips geven??

gr
 
Advertisement - register to remove this

snellere uitlaten voor ditech bestaan niet? :p

Iig, er zit eigenlijk maar 1 echte begrenzer in een ditech en dat is de vario ring / plaat.
 
er zit een ring in , deze moet eruit , de plaat op de achterkant KAN er uit , maar hoeft niet perse.

wel is het verstandig om de scooter te laten aanpassen met een gameboy , @ aprilia dealer.
 
Melf, kan jij misschien uitleggen waarom?
Hij draait toch evenveel toeren / nog minder toeren dan normaal?
Dan hoeft het mengsel toch niet aangepast te worden?
 
Heeft er misschien iemand van foto,s van de zogenaamde varioring en plaat of kan me vertellen waar die precies zit wil deze namelijk ook gaan verwijderen hij loopt nu 58 kmh en tis een brommer ditech van eind 2002

alvast bedankt

fotos mogen ook gestuurd worden naar jo.dekroon@telfort.nl
 
Als je op google afbeeldingen varioring intypt heb je het al hoor ;).
Nouja, hier heb je hem, dat ringetje is de varioring, die je er zo af kan halen.
varioring3.jpg
 
snellere uitlaten voor ditech bestaan niet? :p

Iig, er zit eigenlijk maar 1 echte begrenzer in een ditech en dat is de vario ring / plaat.


Snelle uitlaten werken wel degelijk op ditech.

Als je graag meer wilt weten over ditech of over 4takt dan moet je even verhuizen naar scooter-freaks. Dit forum is blijven steken in het 2taktcarburateur tijdperk.
 
Dat weet ik, misschien ook wel omdat de mensen hier wat beter door hebben dat ditech eigenlijk gewoon een beetje mislukt is ivm de vele problemen...
 
Net of alle slimme lui alleen op dit forum zitten ? Misschien is het eens tijd om afscheid te nemen van dat superioriteitsgevoel, want dat is echt niet zo.
 
ik heb me nooit echt 100% verdiept in Di-tech's , alleen weet ik wel dat als je er zo even een snelle pijp onder flikkert dat het niet echt mooi loopt meestal.

en ja , snelle uitlaten bestaan wel SPNK , gewoon Morini als Suzuki Katana en SR2000 passen.

terwijl juist een std uitlaat leuk loopt , en je er zelfs wel wheelies mee kunt maken als ie goed is...

maar uiteraard is het mogelijk om zo'n ding aan te passen dat het wil ..

de opmerking wat jij maakt over het blijven steken in een carb-tijd vind ik wel wat overdreven , ik denk wel dat hier veel meer mensen zitten die alleen maar met carbs werken ,maar dat is mischien een bewuste keuze en dat geeft niet , maar dan moet je niet meteen zeggen dat ze in de tijd zijn blijven hangen , de meesten interreseren zicht er gewoon niet voor en hebben zich er dus niet in verdiept..

en op elke forum zitten wel mensen met gezond verstand , de ene weet hier meer van , de ander weer ergens anders..

het is maar net waar je van houdt en je je in verdiept...

@ SPNK , een Di-tech is niet geheel zonder problemen geweest , dat klopt , maar dat wil niet zeggen dat er uberhaupt niks mee is te doen , zie piaggio en peugeot , die hebben ook injectie , alleen heeft aprilia het destijds eigenlijk net even te vroeg op de markt gebracht en kwamen de foutjes dus net even te laat boven , toen dus de scooters al vollop in de markt lagen.

maar is zo'n ding goed loopt het super..

dus het concept is wel goed..
 
Heb er zelf een stuk of 6 gehad

Met gewoon de std pijp en een onbegrenste computer, begrenzers er uit, lopen ze echt prachtig.

Later kan je altijd nog een andere vario (power one) er op doen + in luchtfilterhuis verloop pijpje verwijderen.

Z'n ding trekt dan als een raket naar ze top, (85 op teller is mogelijk) en geen cabrateur scooter die je bijhoud (ook niet met een andere pijp)
Ze hebben wel eens wat problemen, maar als ze rijden zijn het echt pracht scooters/blokjes.
Tevens stellen de problemen vaak niet veel voor, de grote 'dure' onderdelen blijven zo goed als altijd heel, het zijn altijd kleine dingen als telfon ringen, afsluit rubbertjes, bougi's die verrot gaan.

Sr 2000, kantana pijpen etc passen trouwens niet melf!
 
95/100 op de teller doen ze ook gemakkelijk , alleen klopt de teller niet zo :p

welke pijp pastte dan wel :?

ik heb er vaker snelle uitlaten onder gezet , zonder passing zover ik mij herrinner ..
 
Ik weet dat er andere uitlaten zijn, maar echt prestatie verhogend oid doen ze niet. Het zal alleen maar eerder stuk lopen. Overigens is het TSDI gebeuren van Peugeot ook niet alles... klas genoot van me had een jetforce en binnen 2 jaar 2 cilinder kitjes versleten en de krukas lagers ook nog eens.

Injectie is gewoon niet weg gelegd voor 2takt (hoewel het principe mooi is natuurlijk)..
 
Back
Top