Aprillia SR 50 keuren A1

Jimbo-Motori

Active Member
Hallo allemaal,

ik heb een vraag over het omkeuren van Aprillia SR50 street brom naar een A1 motor, maar om te beginnen de situatie uitleggen.

Zelf heb ik vorig jaar een Aprillia SR50 street gehad, 70cc, terugloop er onder en de rest. Dit liep heel leuk, maar uiteindelijk verkocht vanwege het opvallen bij de politie. Nu ben ik bezig met mijn motorrijbewijs en heb ik een originele Piaggio Skipper LX 2T, deze wil ik als woon werk verkeer scooter houden.
Nu kriebelt het wel weer om zelf wat te willen bouwen alleen dit keer wel legaal, dus op motorkenteken.

Mijn idee is als volgt. Ik wil heel graag een Aprillia SR125 2T (zelfde motorblok als een skipper), helaas zijn deze scooters zeldzaam en vaak niet te betalen.
Ik zou graag een Aprillia SR50 street (opknapper) willen kopen en hierbij een Piaggio Skipper 125cc 2T motorblok (inc. papieren natuurlijk) onderzetten. Naar de RDW gaan en laten keuren op A1.

Mijn vraag is of dit mogelijk is?

Ik zie vaker piaggio zipjes met bouwjaar <2005 naar A1 worden gekeurd met een Skipper/Hexagon blok.

Ik wil dit idee graag toepassen bij een Aprillia SR50 Street!

Als deze thread niet onder wetten/regelgeving valt, geef dit even aan en vertel mij naar welke list ik zou moeten gaan.
Alvast bedankt. mvg Jimbo
 
Advertisement - register to remove this

1 van mijn zipjes word binnenkort ook op a1 gekeurd als het goed is tenminste. En wat ik heb begrepen is dat je alleen tot en met bouwjaar 2005 kan laten omkeuren naar A1. Als ze nieuwer zijn kon een bromfiets niet als motorfiets worden gekeurd. Logica snap ik er ook niet achter.
 
1 van mijn zipjes word binnenkort ook op a1 gekeurd als het goed is tenminste. En wat ik heb begrepen is dat je alleen tot en met bouwjaar 2005 kan laten omkeuren naar A1. Als ze nieuwer zijn kon een bromfiets niet als motorfiets worden gekeurd. Logica snap ik er ook niet achter.
dankje voor je reactie.

Een zip op motorkenteken bouwen lijkt mij ook een heel leuk project, als dat van een Aprillia SR niet lukt.

Onder de zip die je gaat keuren, wat voor blok zit daar onder?
Ik ben best benieuwd hoe dit in zijn werking gaat.

Want als je een hexagon/skipper blok er onder wilt. Moet je dan wel of geen swingarm er onderlassen? of zullen er andere handelingen gedaan moeten worden?

Op internet kan ik helaas weinig vinden en ik zou het jammer vinden wanneer ik ergens geld in steek en het uiteindelijk niet kan laten keuren.

MVG jimbo
 
dankje voor je reactie.

Een zip op motorkenteken bouwen lijkt mij ook een heel leuk project, als dat van een Aprillia SR niet lukt.

Onder de zip die je gaat keuren, wat voor blok zit daar onder?
Ik ben best benieuwd hoe dit in zijn werking gaat.

Want als je een hexagon/skipper blok er onder wilt. Moet je dan wel of geen swingarm er onderlassen? of zullen er andere handelingen gedaan moeten worden?

Op internet kan ik helaas weinig vinden en ik zou het jammer vinden wanneer ik ergens geld in steek en het uiteindelijk niet kan laten keuren.

MVG jimbo
Eerlijk gezegd geen idee, ik heb het normale bromcarter er onder zitten met een 70cc cilindertje. Niks geks, hoor overal allerlei verhalen en kan er zelf geen pijl op trekken. Dus zoals ik vaak doe zoek ik het zelf wel uit hoe of wat. Maatje van me werkt bij rdw dus die kan me straks wel adviseren gelukkig.
 
1 van mijn zipjes word binnenkort ook op a1 gekeurd als het goed is tenminste. En wat ik heb begrepen is dat je alleen tot en met bouwjaar 2005 kan laten omkeuren naar A1. Als ze nieuwer zijn kon een bromfiets niet als motorfiets worden gekeurd. Logica snap ik er ook niet achter.

Misschien iets te maken met euro wetgeving.

Euro 1 is volgends de Nederlandse wetgeving nog.
Euro 2 is volgends de Europese wetgeving (en geven waarschijnlijk aan aan omkeuren niet mag of kan?
 
Eerlijk gezegd geen idee, ik heb het normale bromcarter er onder zitten met een 70cc cilindertje. Niks geks, hoor overal allerlei verhalen en kan er zelf geen pijl op trekken. Dus zoals ik vaak doe zoek ik het zelf wel uit hoe of wat. Maatje van me werkt bij rdw dus die kan me straks wel adviseren gelukkig.
dat is wel makkelijk een maat bij de RDW. Bellen naar de RDW begin ik nog niet aan iig, daarmee ben je zoveel tijd mee kwijt vaak.

Is er toevallig al een eerdere thread over omkeuren naar A1 van zipjes? of zouden we er een kunnen beginnen?
Ik denk dat dit een zeer grijs gebied is onder de scooter rijders in Nederland en dat we hier best wat verduidelijking in moeten krijgen, want met de RDW bellen levert niks tot nada op (naar mijn mening).

@bartj zou je mij op de hoogte willen houden over je keuring? ik ben best beniewd.

alvast bedankt.
 
dat is wel makkelijk een maat bij de RDW. Bellen naar de RDW begin ik nog niet aan iig, daarmee ben je zoveel tijd mee kwijt vaak.

Is er toevallig al een eerdere thread over omkeuren naar A1 van zipjes? of zouden we er een kunnen beginnen?
Ik denk dat dit een zeer grijs gebied is onder de scooter rijders in Nederland en dat we hier best wat verduidelijking in moeten krijgen, want met de RDW bellen levert niks tot nada op (naar mijn mening).

@bartj zou je mij op de hoogte willen houden over je keuring? ik ben best beniewd.

alvast bedankt.
Op de hoogte houden zal geen probleem moeten zijn. En opzich een thread maken is geen gek idee. Zijn veel mensen mee bezig en alle beetjes helpen he.

Ja leuk zo'n maat bij het RDW maar ff een oogje dicht knijpen met een keuring ho maar
 
Op de hoogte houden zal geen probleem moeten zijn. En opzich een thread maken is geen gek idee. Zijn veel mensen mee bezig en alle beetjes helpen he.

Ja leuk zo'n maat bij het RDW maar ff een oogje dicht knijpen met een keuring ho maar
In welke topic zou ik deze thread moeten starten? Ben nieuw hier
 
Back
Top