Jimbo-Motori
Active Member
Hallo allemaal,
ik heb een vraag over het omkeuren van Aprillia SR50 street brom naar een A1 motor, maar om te beginnen de situatie uitleggen.
Zelf heb ik vorig jaar een Aprillia SR50 street gehad, 70cc, terugloop er onder en de rest. Dit liep heel leuk, maar uiteindelijk verkocht vanwege het opvallen bij de politie. Nu ben ik bezig met mijn motorrijbewijs en heb ik een originele Piaggio Skipper LX 2T, deze wil ik als woon werk verkeer scooter houden.
Nu kriebelt het wel weer om zelf wat te willen bouwen alleen dit keer wel legaal, dus op motorkenteken.
Mijn idee is als volgt. Ik wil heel graag een Aprillia SR125 2T (zelfde motorblok als een skipper), helaas zijn deze scooters zeldzaam en vaak niet te betalen.
Ik zou graag een Aprillia SR50 street (opknapper) willen kopen en hierbij een Piaggio Skipper 125cc 2T motorblok (inc. papieren natuurlijk) onderzetten. Naar de RDW gaan en laten keuren op A1.
Mijn vraag is of dit mogelijk is?
Ik zie vaker piaggio zipjes met bouwjaar <2005 naar A1 worden gekeurd met een Skipper/Hexagon blok.
Ik wil dit idee graag toepassen bij een Aprillia SR50 Street!
Als deze thread niet onder wetten/regelgeving valt, geef dit even aan en vertel mij naar welke list ik zou moeten gaan.
Alvast bedankt. mvg Jimbo
ik heb een vraag over het omkeuren van Aprillia SR50 street brom naar een A1 motor, maar om te beginnen de situatie uitleggen.
Zelf heb ik vorig jaar een Aprillia SR50 street gehad, 70cc, terugloop er onder en de rest. Dit liep heel leuk, maar uiteindelijk verkocht vanwege het opvallen bij de politie. Nu ben ik bezig met mijn motorrijbewijs en heb ik een originele Piaggio Skipper LX 2T, deze wil ik als woon werk verkeer scooter houden.
Nu kriebelt het wel weer om zelf wat te willen bouwen alleen dit keer wel legaal, dus op motorkenteken.
Mijn idee is als volgt. Ik wil heel graag een Aprillia SR125 2T (zelfde motorblok als een skipper), helaas zijn deze scooters zeldzaam en vaak niet te betalen.
Ik zou graag een Aprillia SR50 street (opknapper) willen kopen en hierbij een Piaggio Skipper 125cc 2T motorblok (inc. papieren natuurlijk) onderzetten. Naar de RDW gaan en laten keuren op A1.
Mijn vraag is of dit mogelijk is?
Ik zie vaker piaggio zipjes met bouwjaar <2005 naar A1 worden gekeurd met een Skipper/Hexagon blok.
Ik wil dit idee graag toepassen bij een Aprillia SR50 Street!
Als deze thread niet onder wetten/regelgeving valt, geef dit even aan en vertel mij naar welke list ik zou moeten gaan.
Alvast bedankt. mvg Jimbo