Aprillia Habana (Mojito) 50cc: geel naar blauw

Kneep72

New Member
Ik overweeg een Aprillia Habana (Mojito) 50cc te kopen, omdat ik dit een hele mooie scooter vind. Ik heb de scooter nog niet! Ik vind alleen hele mooie scooters op geel kenteken en zal deze scooter opnieuw laten keuren naar blauw kenteken. Ik heb vroeger wel gesleuteld aan brommers en motoren, maar ken de Aprillia Habana (Mojito) 50cc helemaal niet.
Mijn vraag: Weet iemand wat technisch aan de Aprillia Habana (Mojito) 50cc dient te worden aangepast, zodat deze door de keuring komt voor een blauw kenteken? Zijn deze (aangepaste) onderdelen nog te koop?
 
Advertisement - register to remove this

Ik overweeg een Aprillia Habana (Mojito) 50cc te kopen, omdat ik dit een hele mooie scooter vind. Ik heb de scooter nog niet! Ik vind alleen hele mooie scooters op geel kenteken en zal deze scooter opnieuw laten keuren naar blauw kenteken. Ik heb vroeger wel gesleuteld aan brommers en motoren, maar ken de Aprillia Habana (Mojito) 50cc helemaal niet.
Mijn vraag: Weet iemand wat technisch aan de Aprillia Habana (Mojito) 50cc dient te worden aangepast, zodat deze door de keuring komt voor een blauw kenteken? Zijn deze (aangepaste) onderdelen nog te koop?
Als de scooter technisch in orde is is het alleen een groter/ dubbel vario ringetje dan ben je dr al.
 
Dank je voor de suggestie. De aanpassing van de vario klinkt als een eenvoudige ingreep. In ieder geval geen aanpassing van carburateur, uitlaat iod. Als ik vragen mag: Naar welk "groter/ dubbel vario ringetje" dien ik dan te zoeken op bijvoorbeeld een webshop. Ik neem aan dat de onderdelen tussen Aprillia, Piaggio en Vespa hetzelde zijn. Wat is een geschikte maat om deze scooter maximaal 25 (liever 35) km/h te laten lopen?
 
Back
Top