aprilla sr50r carb geeft witte rook

marcelman

Well-Known Member
oi

ik heb dus een aprillia sr met piagio blok het probleem is dat de scooter slecht start ong 50x kicken en hij gaat een beetje pruttelen!
ik heb geen elektrische shoke maar een hand bediende met een heveltje. als ik deze open doe start ie sneller maar hij gaat ook harder. doe ik m dicht loopt ie mooi stationair. maar valt ie weg bij vol gas.

en hij geeft witte rook, het is geen kvs en ook geen olie, en hij heeft geen valse lucht op keeringen en membraam en andere dingen waar lucht door zou kunnen komen.

alles is er aan ontgrenst. standaard uitlaat met snelle bocht luchtfilter dat kleine hulsje uitgehaald. uit carburateur het messing plaatje gehaald. en verder zit er een sproeier 88 in een 17,5 phva delorto carb

ik hoor graag van jullie:)
 
Advertisement - register to remove this

witte rook is hoe dan ook olie of KVS...

het kan zijn dat de uitlaat dicht zit , de cilinder versleten , de afstelling te arm , valse lucht , lekke keerringen etc.

de witte rook is iig onverbrande en/of slechte olie , of KVS..
 
Iig een te kleine sproeier, dat moge duidelijk zijn...
(plus: te arm mengsel -> slechte verbranding -> olie verbrand niet genoeg -> witte rook ?)

okey ik heb het volgende ontdekt ik heb maar ff cilinder losgemaakt om te checken op schaden of wat dan ook,

nou kwam het volgende voor mijn zuiger miste 1 zuigerveer.

deze zuiger veer heeft heerlijk huisgehouden in mijn cilinder dus denk dat ik wel weet hoe het komt.

heel erg bedankt voor het reageren :) en idd moet grottere sproeier in :)
 
Back
Top