This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Aprilla SR50 opknappen

Status
Not open for further replies.

*AprilliaSR50*

Well-Known Member
Hey mensen,

Ik ben momenteel bezig met een opknap project van een verwaarloosde SR, die 2jr zielig onder een afdak heeft gestaan.
Ondanks dat de scooter redelijk droog stond, is er toch matige oppervlakteroest ontwikkeld on het frame.
De scooter is lopend weg gezet, maar loopt momenteel niet.

Dus ik had besloten om alle kappen te demonteren zodat ik goed de roest kon aanpakken en gemakkelijk bij het blok kan. De kappen hebben schade, waaronder de voorkap en de kap voor je voeten als je op de scooter zit.
Verder wil ik alle kappen die toch lichte krassen hebben compleet schuren voor een verse laklaag, mat zwart.

Inmiddels ben ik al zo ver dat ik alle kappen eraf heb liggen en de roest bijna allemaal behandeld heb. De voorkap zit er wel nog op. Daarvoor moet ik het voorwiel even loshalen (tip van erhamdi)
Maar belangrijkste is om het blokje weer lopend te krijgen.
Er zat nog benzine in de tank maar na 2jr stilstaan zal die niet meer goed zijn. Ik heb de tank ontkoppelt en er stroomde geen benzine uit toen ik de slangetjes lashaalde. Dit hoort toch niet? Misschien is de tank verstopt want ik kon geen benzinekraantje vinden.

maargoed, ik ben lekker bezig maar ik kan nog wel wat tips gebruiken.
zal hier nog wel even wat fotos opgooien

de scooter


na de eerste noverox behandeling


Zinkspray!




Na de 1e laag mat zwarte lak


Iets dichterbij


Nog iets dichterbij

dat was het voorlopig even wat fotos betreft.
ik kan ook maar max 2 uurtjes per dag aan de scooter werken vanwege mijn werk overdag en de nodige ontspanning des avonds :#

Tips over hoe ik op de gemakkelijkste manier de scooter aan het lopen krijg; laat maar komen! O-)

oh en wat kost me een nieuwe accu ongeveer?

GRTZ
Ap
 
Status
Not open for further replies.