Aprilia sr50 trekt geen vacuum

rottieark

Active Member
Okay dus hierbij het complete verhaal en setup.


Airsal t6 70cc MORINI LC
slotspeling 0,35
Squish 0,60
21mmPWK
Tecnigas uitlaat
Minarelli hori spruitstuk
9BAR Compressie
Nieuwe vacuumkraan.

Als ik de vacuum van de carb afhaal en eraan zuig loopt de scooter perfect en blijft die mooi stationair lopen.

Zodra de vacuumslang op de carb zit trekt die amper benzine aan en gaat die stotteren en valt die uit bij stationair/start heel moeilijk.

Vacuumaansluiting zit niet verstopt.


Heeft iemand een idee wat ik hiermee kan doen? Benzinekraan plaatsen?
 
Advertisement - register to remove this

Ik neem aan dat het vacuum gesplitst wordt voor het sls systeem, lekt hij daar ook niet?
Heb je misschien vaker E10 getankt en de rubber membraan in je vacuumkraan is te stug geworden?

Heb je dit getest met remmenreiniger?

Keerringen ook oke?
SLS Systeem heeft die niet slang loopt zo vanaf de tank/vacuumkraan naar de carb.

Vacuumkraan is net n uurtje oud dus lijkt me sterk dat deze stug is


Valse lucht heb ik getest met remmenreiniger en ook n keer met deo.



Keerringen zitten er beide in en ook geen lekkage te zien.
 
Ik denk toch dat je iets over het hoofd ziet want:
  • als de zuigerveren goed afsluiten en dat neem ik aan met 9 Bar compressie
  • en er lekt geen lucht rond het spruitstuk/membraan
  • en er lekt geen lucht de krukaskamer binnen via de keerringen
  • en het membraan gaat open (anders zou de scooter überhaupt niet lopen)
  • en je hebt geen lek in het vacuümsysteem
  • en je vacuümkraan is in orde (daar ga ik vanuit als deze nieuw is en de oude deed hetzelfde).
Dan moet je voldoende onderdruk hebben om het vacuümkraantje open te laten gaan.
 
Ik weet niet hoe de bezetting is op de carb , qua slangen , maar zou het kunnen , dat vacuum , en olie nu gewisseld zitten , of is dat een andere aansluiting qua dikte. Voel je hem aan de aansluiting , waar de vacuumslang nu opzit ook zuigen ?
 
Ik weet niet hoe de bezetting is op de carb , qua slangen , maar zou het kunnen , dat vacuum , en olie nu gewisseld zitten , of is dat een andere aansluiting qua dikte. Voel je hem aan de aansluiting , waar de vacuumslang nu opzit ook zuigen ?
ja ik voel hem lichtjes zuigen, carb heeft ook geen olie aansluiting
Post automatically merged:

Ik voel hem niet heel goed
 
Als je zeker bent , dat hij geen valse lucht zuigt , en verder goed loopt , kan je er een hand bediende kraan op zetten , als je erbij kunt .
Het is niet zoals het hoort maar ben je even geholpen . Voor hetzelfde geld zit het kanaaltje in de carb verstopt , en heb je daardoor minder vacuum
 
Keerringen zitten aan beide kanten goed en zijn nog geen 10KM oud.
Membraamplaatjes heb ik nog niet nagekeken dit ga ik zo ff na werk doen.
Post automatically merged:

Of die nieuwe kraan heeft te veel vacuum nodig. Waardoor die met de mond wel genoeg geeft. Maar via de motor niet.
Komt dat wel is voor dan?
 
Back
Top