This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Aprilia sr50 loopt niet stationair

rottieark

Active Member
Aprilia sr50 MORINI carb.


Beste,
Mijn aprilia sr50 wilt maar niet stationairlopen.

Setup:
Airsal t6 LC
Yasuni R
19mm carb
STD koppeling
STD vario


Scooter loopt voor de rest heel goed, trekt mooi door naar zijn top en heeft geen dipjes. Bougie is ook mooi koffiebruin, alleen wilt die maar niet stationairlopen ( ook niet met handchoke). Als ik een stukje heb gereden en gas los doe valt die met BWoapp uit zodra ik stil sta. Als ik de scooter start loopt die ff stationair en zakt dan in toeren, zodra ik dan gas geef is het weer Bwoapp en valt uit.


Iemand enig idee aangezien de rest van de
setup wel goed loopt?
 
Op de carburateur kun je het aantal toeren instellen die die maakt in stationair. Als je de schroef aandraait maakt hij meer toeren en dan zal het dus opgelost moeten zijn.
 
Dat lijkt mij toch heel raar!
Als je de stationairschroef in draait, gaat de gasschuif dan wel iets omhoog?
Ja de gasschuif gaat zeker omhoog, alleen wilt die als die helemaal is ingedraaid niet stationair lopen (misschien n halve minuut en daalt dan in toeren)
Zodra je de schroef uitdraaid loopt die helemaal niet stationair.

De schroef doet dus zeker iets, alleen niet genoeg.
 
Mengselschroef goed afgeregeld en niet zoals je overal leest 1,5 tot 2,5 slagen uit en er verder niks meer aan doen!
Klopt heb ik gedaan ja, lucht iets meer opengezet waardoor die nu iets langer blijft lopen. zodra ik hem verder uitdraai begint die te stotteren tijdens het rijden
 
De luchtschroef is enkel voor de stationair loop en het oppakken van het gas tijdens wegrijden.

Heb je de gasnaald al eens versteld? Is er op de carb nog een aansluiting die niet is afgedopt?
 
Stotteren is in principe te rijk. Afhankelijk van de stand van de gasschuif hoe je dat moet afstellen.

Bougie is goed en netjes op top = hoofd sproeier goed

Dan heb je dus de gasnaald, de vorm en hoogte van de gasnaald kun je aanpassen en die regeld de verhouding van je brandstof en lucht tussen geen en volgas.

Als dat zonder problemen gaat heb je je luchtschroef en stationair om het onderin te regelen.

Dit werk prima in deze volgorde wanneer je verder alles in orde hebt...