Aprilia Sr50 Lc of Ac? (airsal 70cc)

RickD

Well-Known Member
hey scooter gekken!

ik heb van mijn schoonbroer een aprilia sr gekregen, ik een beetje eronder kijken enzo wat eropzit, zie ik een airsal 70cc cilinder:~
ik eraf gehaald, Brandje nieuw!!
nou, ik ben pas begonne met scooters en heb niet al teveel verstand van alleen de basis ken ik:L
me vraag is dus.. is die Airsal 70cc (minarelli horizontaal) cilinder watergekoeld (LC) of luchtgekoeld (AC),
ik kreeg er wat kratjes onderdelen bij en daartussen zat wel een radiateurtje, dus ik heb geen idee!!

als iemand het weet of het watergk. of luchtgk. is graag ff antwoorden!!

Thx, Greetz
 
Advertisement - register to remove this

het verschil kun je gemakkelijk zien
een ac heeft allemaal koelribben op zich zitten, en dan zit er een koelkap omheen, met een waaier
een lc heeft vanvoren een radiator, kvs tankje, geen kap om de cilinder heen..
ook kun je kijken of er slangen in en uit de cilinder lopen, zoja dan is ie lc
 
Okeeh, maar op die cilinder zitten koelribben, koelslangengen zitten er nie op nee maar ik kreeg er wel een radiateurtje bij, de Sr ligt ook half uit elkaar.. dus ik weet het niet?

Edit: op internet staat ook Liquid cooled, maar op de cilinder zitten wel koelribber?? :S
 
Last edited:
ze zijn in allebij de versies uitgevoerd... het is makkelijk te zien.. als op de cilinder koelribben zitten is het een luchtgekoelde... zit er een aanlsuiting voor een kvs slang op de cilinder en cilinder kop is het een watergekoelde...
zitten er koelkappen om de cilinder heen is het luchtgekoeld.. zit er een waterpomphuis op is het watergekoeld...
 
Back
Top