aprilia sr50 ditech 2005

svenscf

Well-Known Member
hallo scootertuners,
ik heb een vraag hoe kan ik mijn ditech uit 2005 sneller laten lopen ong 80-85 heb beetje op internet lopen kijken en kom wel steeds gameboytunen enzow tegen maar kan iemand mij het even goed uitleggen aub.
 
Advertisement - register to remove this

Aprilia heeft een systeem net als van een auto. (ECU)

Deze kan -ook net als bij een auto- uitgelezen worden, gereset worden of aangepast worden (chiptunen)

Dit kan met een computer, maar ook met chips die in een gameboy passen.
Vervolgens kan de gameboy aangesloten worden op je scooter en kunnen er waardes die in de ECU staan veranderd worden.
Het begrensde toerental kan hiermee dus omhoog worden gehaald zodat de motor meer toeren kan maken, en dat je dus sneller kan rijden:)
 
uhhm dat is nou juist het probleem mijn scooter heeft geen varioring maar een varioplaat en ik weet neit hoe ik die eraf krijg.maare dus als ik naar een dealer ga en ik zeg tegen hem van wil je hem 85 laten lopen kan die dat zo voor me doen?
 
85 zonder extra onderdelen wordt moelijk, ik denk dat 60-70 een realistischer beeld is ;)

Maar idd, bij een normale dealer (geen zeiksnor ofzo) zou dat geen probleem moeten zijn...
 
80 is haalbaar hoor zonder extra aanpassingen;)
gewoon varioplaat eruit en gb tunen... weet bijna zeker dat je de 80 dan wel haalt;)
tis een injectie he mensen en geen carb scooter
 
Mijn sr

ik weet niet hoor jongens.. ik heb een aprilia sr50 ditech snor. en daarbij heb ik alleen de vario eruit gehaald en hij rijd nu 70 autoteller...
 
80 is haalbaar hoor zonder extra aanpassingen;)
gewoon varioplaat eruit en gb tunen... weet bijna zeker dat je de 80 dan wel haalt;)
tis een injectie he mensen en geen carb scooter
Wil je zeggen dat een ontgrensde carb scoot dat niet haalt dan :p

Iig, niet alle ditech's kunnen worden gegameboytuned geloof ik, bepaalde bouwjaren waren 'gelocked' als ik me niet vergis. Enige manier om daar achter te komen is naar een officiele aprillia dealer te gaan.
 
Ik zou niet Varioplaat en gameboytunen doen! dan gaat ie te hard als je hem 80 wilt hebben... vriend van mij heeft die alle 2 gedaan ding liep iets meer als 100 op de teller!
 
Back
Top