Aprilia SR50 bijgeluid

MarioBros

New Member
Beste forumleden,

Ik heb een aprilia sr50 met piaggio motorblok

50cc std
Multivar 5,7g rollen
Witte drukveer witte trekveren malossi
Malossi flip uitlaat
Originele piaggio vsnaar

Er is een weekje of twee geleden een nieuwe snaar in gekomen van piaggio en een week geleden heb ik witte trekveren erin gedaan want de vorige waren te sterk. Rijdt goed alleen heb ik een bijgeluid gemerkt na het proberen van een wheelie. Misschien dat die er al was maar dat ik hem niet gemerkt had. Ik heb een video ervan gemaakt.


Ik heb alles los gehaald en gecheckt en alles lijkt goed. De koelvin is versleten alleen die maakt geluid wanneer de carterkap dicht is dus die is aan vervanging toe. Ik heb gemerkt dat de starterkrans een beetje speling heeft bij de tandjes waar de krukas zit(starterkrans zou vervangen moeten worden denk ik). En ik heb gemerkt dat als ik de vsnaar niet dieper in de poulies druk dat de starterkrans en derest moeilijk erop gaat. Voor derest draait alles goed alleen krijg ik deze irritante bijgeluid niet weg.

Geluid is alleen te horen bij lage toerentallen. Bij hogere toerentallen hoor je het niet meer en neemt de geluid van de koelvin het over.

Ik denk dat de snaar de strak zit tussen de vario en starterkrans bij de lage toerentallen.

Weet iemand wat het kan zijn?

Alvast bedankt voor de antwoorden
 
Advertisement - register to remove this

Ja zodra ik ga rijden is het weg behalve dat ik hem ergens lucht hoor aanzuigen. Maar zodra ik stil sta komt dat tikkende geluid weer terug bij een koude en warme motor
 
Back
Top