Aprilia sr2000 morini setup vraag

gerald14

Well-Known Member
hey mensen,

heb vandaag mijn definitieve setup gekozen.

dit gaat het worden:
Gilardoni 70cc alu
Yazuni r of c16
Malossi vario
Malossi delta cluch
17.5mm carb.
rito krukas met volle wangen

nu is mijn vraag aan jullie,
welke sproeier heb ik hier voor nodig, welke rollen en welke druk veer en trek veren precies?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Als je toch bezig gaat zou ik zeker wel de krukas vervangen , een Rito is een goed asje ervoor! Bijkomend voordeel is dat dan je blok meteen goed in elkaar zit en fris is. (mits je het natuurlijk goed doet ;))

sproeier is moeilijk te zeggen , meestal rond de 90 met standaard luchtfilter maar beter iets groter en dan voorzichtig gaan proberen.

De standaard drukveer staat ongeveer gelijk aan Malossi geel voor Minarelli en is met zo'n setup misschien goed genoeg. , rollen , drukveren en trekveren moet je gewoon een paar van kopen en proberen. Meteen ook even een goeie snaar erin zetten als je toch bezig bent (als die er nog niet in zit)
 
krukas ga ik inderdaad ook doen. zag vandaag aan mijn vario kant dat die keering er los in zat. ( als het een keering is dan)
heb er nu ook een 90 inzitten met deze setup.

airsal 50 snel lc
17,5mm crab
polini vario rollen geen idee kan het niet meer lezen er op.
rode druk veer achter met gele trekveren
technigas teg uitlaat.
standaard lucht filter

eind van de maand ga ik alles bestellen en er inzetten.
ben benieuwd hoe hard die gaat lopen met de nieuwe setup.

heb alleen een beetje een richtlijn nodig zodat ik niet meteen mijn nieuwe cilinder stuk rij na 5 minuten lopen.
 
Niet zo heel veel sneller , dan moet je er nog een langere vertanding in zetten.

richtlijn? te grote sproeier erin zetten en proberen en dan steeds iets lager gaan tot ie niet meer prutteld en dan eerst eens wat inrijden. Rollen gewoon redelijk afstellen ,niet te zwaar en niet te licht
 
Niet zo heel veel sneller , dan moet je er nog een langere vertanding in zetten.

richtlijn? te grote sproeier erin zetten en proberen en dan steeds iets lager gaan tot ie niet meer prutteld en dan eerst eens wat inrijden. Rollen gewoon redelijk afstellen ,niet te zwaar en niet te licht

Andere vertanding er in?
Dat is bij het achterwiel toch.
Heb daar idd ook naar gekeken maar zijn zo veel verschillende in afstelling.
Welke moet ik daar voor hebben dan met deze setup?
 
Ik heb toendertijd meestal Polini setjes gebruikt , maar je kunt het eerst eens zo proberen , als ie op top te veel toeren draait en niet veel sneller kun je dit er altijd nog in zetten.

Het is al weer een tijdje geleden dus ik weet niet meer wat het verschil was.
 
oke ga ik het eerst zo even proberen.
dit is wel een hoogtoerige cilinder dus even kijken hoe ik er achter ga komen als die te veel toeren maakt boven in.
heb zo'n koso teller op mijn sr zitten maar die toerenteller krijg ik niet goed aangesloten jammer genoeg.
is niet stabiel en gaat naar te hoge toeren wat me scooter niet eens kan halen haha.
 
tja , goeie lagers nemen , met goeie keerringen en deze goed monteren , alles goed schoonmaken van te voren en rustig en doordacht te werk gaan. beetje olie in de lagers , in de keerringen en in de cilinder smeren eventueel. En het juiste gereedschap gebruiken en dingen niet forceren. Dat is het belangrijkste.
 
oke thanks.

nu moet ik alleen nog even uitzoeken hoe diep de keeringen moeten liggen in een morini blok. mina weet ik wel maar morini is net even anders
 
waarom een delta clutch dan? Een fly clutch is bijna net als een standaard koppeling. Hebo , Stage6 of Polini koppelingen (mits verstelbaar) zijn ook prima hoor!
 
Delta omdat die idd verstelbaar is.
Die polini is die g2 geloof ik toch?
Is niet zoveel te krijgen voor morini jammer genoeg.
 
Dat klopt idd, erg gemakkelijk :)
Wel moet je vaak wat sleutelen aan de ophanging van de uitlaat om het precies uit te laten komen

(Ik heb nog zo'n cilinder liggen, PM maar bij interesse)
 
verder hoe ik er niks aan te veranderen?
uitlaat flens of zo.
hangt die dan niet te laag?
cilinder is die nieuw of gebruikt?
 
Delta omdat die idd verstelbaar is.
Die polini is die g2 geloof ik toch?
Is niet zoveel te krijgen voor morini jammer genoeg.
Begin niet aan een 2g... Persoonlijke ervaring...
Mijne leefde 5,4km voor ie et begaf :) met mhr70, 17,5mm, race vario, en mhr uitlaat..
Niets extreems.. Brak af bij de houders voor de veer... Voering incl alu waren zo weg...
Ik zal es kijken of ik de foto weer kan vinden..

Ben daarna op delta overgestapt
 
Back
Top