Aprilia SR

LaNc3_SR

wanted $100000000
Mogguh,

Heb even wat vragen, voordat ik weer dingen weer dingen verkeerd ga doen.
Me 1e scooter, ben gewoon wat aan het kloten en dit heb ik

Malossi AC sport 70cc
Malossi Multivar vario
Malossi Flyclutch
Malossi vsnaar (niet echt belangrijk, maarja ;))
Malossi half-pouli

Delorto 17,5 heb ik maar door gebrek aan chokeveertje moet ik nog 1,5 week wachten totdat ik kan gaan testen en afstellen. Wat ik graag wil weten.
Wat voor sproeier heb ik nodig? heb nu 86 maar nog niet getest.

Had met die std carb wel gereden en ik heb dus een std krukas, heb er geen problemen mee. Is een race krukas wel noodzakelijk he? Welke raden jullie aan? Dopller pen 10?

En last but not least: Tijdens het vervangen van de koppeling heb ik perongeluk die schalen (poulies) verbogen en daarna weer rechtgebogen maar nu hoor ik dat als dat ongelijk is hij gaat wankelen met ze toeren. Klopt dit? Is het echt erg als die schalen vernuuuukt zijn?

Thanks in advance pro's

Advertisement - register to remove this

Wat voor sproeier je moet gaan gebruiken kan niemand je vertellen... met 86 zal je iig wel al aardig in de richting zitten, dat word slechts een kwestie van proberen.

Je std krukas kan het inprencipe wel houden ja, maar dat ligt een beetje aan de staat van je krukas zelf natuurlijk... heb je er al lang mee gereden ? heeft je big end veel speling ? zijn je krukaslagers nog ok ?

En je poulies krom slaan en daarna weer recht slaan is geen puik plan... Als je een duidelijke slag in je poulies ziet wanneer je ze draait dan zou ik ze wel ff vervangen ja. In marktplaats kan je een topic openen en vragen om een setje std mina poulies.. er is vast wel iemand die ze weg doet voor weinig.

succes verder.

Thnx voor je reply,

Er zitt een grote slag in die poulies, dus ik ga maar voor nieuwe zorgen.

Krukas gaat al zo'n 14k metertjes mee dus als ik eventueel zou moeten vervangen kan ik net zo goed een wat sterkere krukas nemen, kan toch nooit kwaad?

En ja ik moet dan maar gaan testen met sproeiers, maar ze kosten 4 eu per stuk en als je elke keer andere moet testen.

Heb trouwens nog een vraag, ik gebruik gewoon die standaard bougie die in he boekje staat. Namelijk de NGK BR8HS maar een vriend heeft et alsmaar over NGK DR8 is het best voor 70cc's. Bullshit of verschilt het per scooter

Krukas zou je kunnen vervangen ja... een sterkere as als bv. power one of doppler kan geen kwaad natuurlijk (mits je het wel goed monteerd) Maar ik denk dat je std krukas het heus nog wel fftjes volhoud met die malossi sport hoor.

En ik weet niet wat voor sproeiers jij koopt :X of waar... maar 4 euro per sproeier vind ik veel.

Bougie : gewoon een NGK hittegraad 9 pakken, werkt prima met een cilinder als bv malossi sport... en dat verhaaltje dat DR8 van NGK het beste is voor 70cc :X ik zou die gast maar ff keihard uitlachen ofzo

Nieuwe schalen gehaald.
Die bougie gehaald die je had aangeraden.
Kan ook aan een doppler pen10 asje komen.. weet iemand dan welke lagers ik moet halen?

Edit: haha, ik rij dus al zo lang met me yasuni r.. maar ik wil denk een c16 gaan halen, zal me dit veel verschil in prestatie opleveren of is het geen aanrader.

Last edited:
Back