Aprilia SR voorvork

Status
Not open for further replies.

bengowarrior

S-x-P member
Ik ben bezig met m'n scooter te strippen, maar nu kwam ik aan de voorkap en nu zie ik dat mijn voorvork (en wiel) eraf moet halen om de voorkap er ook af te halen.
Moet je om je voorvork eraf te halen gewoon de bouten aan de zijkant bovenaan van je voorvork losmaken?

en zit daar olie in oid?

Greetz Bengo
 
Advertisement - register to remove this

De voorvork gaat op een gegeven moment door je frame heen, op het punt daar hij eruit komt zitten 2 bouten. Deze zul je los moeten draaien. Om de voorvork eruit te halen zul je wel je stuur van je voorvork moeten halen. Er zit geen olie in nee. De lagers zoals ze in de voorvork worden gebruikt zijn losse kogeltjes welke gesmeert worden door middel van vet. Succes ermee
 
wil je je hele voorvork eraf?

Er zit aan je voorvork een lange pen die helemaal naar je stuur loopt, deze gaat op een gegeven moment door je frame heen. Anders zou je voorvork niet aan je frame vast zitten. Aan de bovenkant daarvan zit de voorvork vast met 2 bouten.
 
je hoeft alleen je voorwiel eruit te halen voor je voorkap..
Als je ook je voorvork eruit wil halen, moet je eerst je stuur eraf halen en dan de rubberen dop boven je kroonstuk omhoog schuiven..daar zitten 2 moeren... bovenste moer losdraaien en dan kan je die 2de gewoon met de hand losdraaien..

PAS OP!! voor de kogellagers die eruit komen aan de bovenkant EN aan de onderkant!!

Succes
 
Aprilia SR koplamp inzetten

Hallo,

Ik heb een aprilia SR50 ditech uit 2003, en wil mijn komlamp veranderen door een andere.
Weet iemand hoe dat het makkelijkst kan?

Ik heb het al geprobeerd maar het lukt maar niet.

Kan iemand helpen?

Maurits
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top