Aprilia sr start zeer slecht

justin.kuijpers

Well-Known Member
Hallo,
ik heb een Aprilia sr uit 2000. watergekoeld.
Hij start zeer slecht, meestal start hij niet of na 50 keer kicken pas...
Ook als ik kick hoor ik dat t ergens voor bij het koelvloeistofreservoir/ radiateur begint te borrelen/ sussen.
En als ik kick komt er rook uit de uitlaat zonder dat hij start..
De carburateur die erop zit is net nieuw.
Bougie net nieuw.
Zuiger net nieuw.
Cilinder gehoond.
Startrelais nieuw.
Uitlaat nieuw.

wie kan mij hiermee helpen...

ik hoor het graag.

gr. Justin
 
Advertisement - register to remove this

dus met een acculader erop doet hij helemaal niks? :/ je nijpt toch 1 van je remmen in als je elektrisch start? hij zou nl meteen moeten aanspringen..
 
dus met een acculader erop doet hij helemaal niks? :/ je nijpt toch 1 van je remmen in als je elektrisch start? hij zou nl meteen moeten aanspringen..

Inderdaad ik heb ook een aprilia je moet de linker rem inhouden, anders start hij zowiezo niet, maak alles nog eens schoon en als het dan nog niet werkt en je vindt het echt niet, doe hem dan eens binnen bij een dealer ;)
 
je hebt denk ik te weinig compressie en dat zou kunnen komen omdat je koppakking eruit ligt of dat die lek is & dan start die ook heel moeilijk...
 
Ik dagt eerst dat mijn koppakking ook lek was! Aangezien die heel slecht startte (eigenlijk totaal niet)! Dus heel internet afgezocht heel veel over kapotte/lekke koppakkingen gelezen en dat zou het kunnen zijn. Bij mij startte die wel goed na een tijdje uit zichzelf, en dus nagekeken en het water bij mij de rolletjes en de bougie! Maar met versleten rolletjes moet die wel starten dus dan zou het je bougie kunnen zijn, maar aangezien je die al vervangen hebt is het zonder nadenken je koppakking!
 
bij mij vroeger starte hij pas na 30min kicken toen bleken myn zuigeveertjes te zyn versleten, eenamal hij aanging kreeg ik hem ook gelyk weer aan omdat hij nog warm was. Ik weet niet of dit ook bij jou kan zijn?
 
Ff een update:

heb vanavond de hele avond aan de scooter gewerkt en heb de volgende bevindingen gedaan:

cilinderkop en dus ook koppakking eraf gehaald: koppakking ziet als nieuw uit maar weet niet of die lek is: weet niet precies hoe ik dat kan zien.
Toen ik de cilinderkop ervan af haalde spoot de koelvloeistof eruit?!?
Bougie uiteraard eruit gehaald: zeikenat terwijl net nieuw.
Uitlaat ook eronderuit gehaald: Zat vol met vloeistof en uit cilinder spoot de koelvloeistof.

Weet iemand wat ik nu moet gaan doen?

gr. Justin
 
als er gesis uit de reservoir komt, en slecht start, en witte rook uit uitlaat.

dan is de koppakking lek. haal is een nieuwe want ze kosten bijna niets:p

gezien je ervaring, gewoon rustig de tijd nemen of iemand met ervaring laten meehelpen.
 
Back
Top