Aprilia SR start niet

Riload

New Member
Beste forumleden,

Ik heb sinds kort een Aprilia SR uit 2001 met een Morini blok. Ik heb 'm geruild via Marktplaats. Er zit een 70cc Polini set op. Toen ik 'm kreeg zat er een nieuwe carburateur bij, die half gemonteerd was. Dus zogezegd zo gedaan alles gemonteerd en de gasnaald kunnen monteren na een boel gekloot. Alles aangesloten, gecontroleerd of ie vacuüm trekt (en dat doet ie). Maar hij wil niet starten, met een beetje remmenreiniger start ie wel maar maar voor een paar seconden tot de remmenreiniger vervlogen is. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Want ik wil ermee rijden maar dat kan zo niet.

mvg,
Riload.
 
Advertisement - register to remove this

Lijkt alsof ie geen benzine krijgt. Als je een vacuüm hebt IPV. Ouderwets kraantje, kijk dan eens of er benzine uit het slangetje komt die op de carb zit wanneer je kickt. Vgsmij als je aan het vacuüm slangetje zuigt moet er ook benzine uit het andere slangetje komen. Misschien sproeier veel te klein?
 
Lijkt alsof ie geen benzine krijgt. Als je een vacuüm hebt IPV. Ouderwets kraantje, kijk dan eens of er benzine uit het slangetje komt die op de carb zit wanneer je kickt. Vgsmij als je aan het vacuüm slangetje zuigt moet er ook benzine uit het andere slangetje komen. Misschien sproeier veel te klein?
Ja er komt benzine uit als je dat doet. Sproeier zou het idd wel kunnen zijn, maar heb geen idee wat er nu in zit en wat ik dus zou moeten halen. Kan ik morgen wel even kijken.
 
Hoe is de lucht schroef? Zet die eens op anderhalve slag. Een te grote sproeier kan ook. Heb ik eens gehad. Toen ik het luchtfilter eraf trok startte hij ineens.
 
Hoe is de lucht schroef? Zet die eens op anderhalve slag. Een te grote sproeier kan ook. Heb ik eens gehad. Toen ik het luchtfilter eraf trok startte hij ineens.
Op de luchtschroef had ik al gelet, zonder luchtfilter start 'ie ook niet. Sproeier zou ik nog kunnen checken inderdaad.
 
Scooter start ondertussen, trekt geen vacuüm op de carb. Maar hij stottert heel erg nu als ik volgas rijdt, iemand een idee wat t kan zijn? T heeft wel geregend dus misschien bekabeling of luchtfilter nat?
 
Stotteren bij volgas is meestal een teken dat de sproeier te groot is.
Echter wanneer de luchtfilter nat is laat deze minder lucht door en kan ook een oorzaak zijn dat het brandstofmengsel te rijk is.

Wat bedoel je met," trekt geen vacuüm op de carb".
 
Stotteren bij volgas is meestal een teken dat de sproeier te groot is.
Echter wanneer de luchtfilter nat is laat deze minder lucht door en kan ook een oorzaak zijn dat het brandstofmengsel te rijk is.

Wat bedoel je met," trekt geen vacuüm op de carb".
Carb heeft geen vacuüm aansluiting, dus wil geen vacuüm trekken. Daardoor wilde 'ie niet starten.
 
Back
Top