Aprilia SR remklauw voor en achter hetzelfde?

Black-X

Well-Known Member
Heb een Aprilia SR2000 Morini blok Double Disc, nu wil ik de remklauw reviseren en ff snel een revisie kitje bestellen.

Alleen op easyparts.nl staat bij de exploded view alleen bij het achterwiel een revisie kit. Een andere revisie kit die ze hebben staat ook bij dat het voor achter is. Nu heb ik ze gevraagd hoe het zit met de kit voor de voorkant maar dat weten ze niet precies.

Maar zijn dit in grote lijnen dezelfde rem klauwen is dus de vraag?
 
Advertisement - register to remove this

Als he goed is zijn ze van binnen nagenoeg hezelfde. Enkel de montage gaten zitten ergens anders als ik me niet vergis. En het nippeltje. Maar pin me er niet op vast.
 
Tuurlijk kan ik alles gaan nameten.. Maar me scooter staat thuis en naar mijn idee verschilt er weinig aan dus dan kan ik gewoon bestellen.


Tja heb ik ook mee lopen sukkelen om de goeie rivisieset te krijgen. Maar goed dr is maar een goude regel op dit gebied; 'Meten is weten!!!'.
Zometeen bestel je iets krijg je het verkeerde thuis....
 
idd , meten is weten , en zeker in het geval van remklauwen ,er zijn zeer veel verschillende maten remzuigers!

kortom , eerst loshalen en meten.

maar waarom wil je ze reviseren eigenlijk?
 
idd , meten is weten , en zeker in het geval van remklauwen ,er zijn zeer veel verschillende maten remzuigers!

kortom , eerst loshalen en meten.

maar waarom wil je ze reviseren eigenlijk?

Toen ik me rem klauw voor eraf haalde zag ik in ieder geval dat van de zuiger het vuil afdichtingsrubber gescheurd was door ouderdom of iets.

Het probleem achter was dat als ik een keer flink rem me achterwiel heel zwaar blijft lopen en op het moment dat ik thuis ben niet vooruit te duwen is met de hand zeg maar. Dus dat is een zuiger die blijft hangen denk ik?
 
Als dat rubbetje gescheurd is lijkt het me niet logisch dat je zuiger naar buiten blijft ghangenl. Eerder naar binnen denks.

Toen ik me rem klauw voor eraf haalde zag ik in ieder geval dat van de zuiger het vuil afdichtingsrubber gescheurd was door ouderdom of iets.

Het probleem achter was dat als ik een keer flink rem me achterwiel heel zwaar blijft lopen en op het moment dat ik thuis ben niet vooruit te duwen is met de hand zeg maar.
 
Maar melf, uit jouw reactie maak ik op dat misschien te snel wil reviseren en dat gewoon schoonmaken misschien al genoeg is?

ik zet er bijna nooit nieuwe zuigers in , meestal kun je het gewoon uit elkaar halen en dan de zuigers licht opschuren , de zuigers zijn meestal gewoon wat smerig en licht geroest.

en dat veroeste gedeelte zit vaak net bovende dichting , ofwel de rubber ring die IN de klauw zit , de rubber afdichting die aan de buitenkant om de klauw zit kan er beter uit zijn dan erin , daar blijft alleen maar vuil juist tussen zitten.

het beste voor een remklauw is om deze goed te gebruiken , zodat de zuiger goed blijven bewegen , verder is schoonmaken ook heel belangrijk ,en op tijd lospakken en nieuwe kopervet erop te doen , voorkomt een heleboel.

ik zou zelf dus gewoon de klauwen uit elkaar pakken , de zuigers eruit , opschuren en weer monteren , wel even de klauwhelften ook goed schoonmaken natuurlijk.

het mooiste is dat je speciaal vet gebruikt voor de remzuigers bij het monteren.

zolang de materialen niet beschadigd zijn is het onzin om deze te vervangen imo.
 
Back
Top