Aprilia SR LC Start zeer(!) moeilijk

Status
Not open for further replies.

Letmegetspeed

Well-Known Member
Beste helpende handen,

Ik heb een maand of twee geleden een Aprilia SR LC (minarelli) gekocht. Er moest toen nog veel aan gebeuren. Ik heb voor 250 euro aan reparaties uitgevoerd en ik dacht dat het daar wel goed mee zat.

Wat ik heb gekocht aan vervangingsdelen:

-Accu
-Remschijven
-Remklauwen
-Remslang
-Achterband
-Kickstartas + Hendel
-Bougie
-Gianelli uitlaat
-Sproeier (gezakt van 108 naar 100)


Maar ondanks alle reparaties start de scooter echt heel erg slecht. Hij start met de electrische start helemaal niet (hij maakt wel het start geluid) en met de kickstart bijna niet. De ene keer sta ik nog geen minuut te trappen en de andere keer wel echt een dik halfuur.
Ook blijft de scooter niet aan als ik stilsta zonder gas bij te geven. Hij slaat dan gewoon af en dan is het voor mij weer een hele opgave om hem weer aan de praat te krijgen (heel irritant bij de stoplichten). En het ligt niet aan het stationaire vermogen, want hij loopt al heel hoog stationair. Als ik hem niet vasthoud rijdt hij langzaam weg.

Toen ik de scooter kocht zat er een 108 sproeier in en een uitlaat die zo lek was als een mandje. Met de nieuwe Gianelli kon hij de benzine niet kwijt en begon hij te pruttelen door de grote sproeier. Daarom ben ik (slechts) 8 maten gezakt en ik heb niet meer het gevoel dat hij verzuipt, maar misschien denken jullie daar anders over.
Maar áls de scooter start, loopt hij prima. Hij geeft 80 aan op het tellertje en trekt lekker weg. Het enige grote probleem is dus het starten.

Help mij alsjeblieft want ik ben echt echt ECHT ten einde raad en sta op het punt de scooter te verkopen want hij heeft me handen vol geld en tijd gekost. Ik zou het geweldig vinden als hij het gewoon deed.
 
Advertisement - register to remove this

zoiets had ik eerst ook,
ik me toen een nieuwe carb gekocht en toen deed ie het weer goed.
maar aangezien jij al veel heb uitgegeven kan je em ook gewoon goed schoon maken.
ik hoop voor je dat dit helpt.
veel succes verder;)
 
Hoe kom je in godsnaam op een sproeier 100? Zit er een powerfilter onder ofzo? Zo ja -> originele filter kopen/monteren...
 
Minarelli zit standaard een 70 sproeier in toch? vind 100 dan ook wel erg groot, heb je je bougiekleur wel eens gecontroleerd? Indien die goed is en je geen powerfilter hebt, moet hij ergens "valse lucht" aanzuigen lijkt me, want die sproeier is echt TE groot!
 
verschilt per scooter @ Eddy666, aerox van bouwjaar 99 - 2003 zit standaard dacht ik een 76-78 in.
 
Ok ik ga proberen om mn carb is schoon te maken. Ik hoop dat de electrische start het dan ook weer doet want mn schoenen worden er niet beter op :p Heel erg bedankt, als het niet lukt zal ik het posten!
 
Ok niet gelukt, we zijn nu verder aan het sleutelen, we moeten even de precieze afstellingsgegevens (carb. afstelling, onstekingstijd etc.) weten.. Weet iemand waar ik die vandaan kan halen?
 
Er zijn niet echt standaard afstellings gegevens, iig ontstekings tijd kan je niet veranderen, dus daar afblijven. Begin eens met een origineel filter en sproeier 78 (filter waar de prop nog in zit). Kijk ook even je membraan kleppen na (onder je spruitstuk), als ze open staan of kapot zijn de kleppen vervangen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top