Aprilia sr koso teller de toerenteller krijg ik niet werkend

Jan Kooi

New Member
Help heeft iemand ervaring met koso teller voor aprilia sr scooter ik heb dus een aprilia sr scooter met een piaggio motor blok en er zit een koso teller op en nu werkt mijn toeren teller niet wat doe ik fout kwa aansluiten er komt 1 losse draad van de koso teller en die heb ik op de bobine aangesloten en de rest zijn de originele stekkers van de kabelboom ik weet niet wat ik fout doe graag hulp alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb zelf een polini toerentellen op mijn Aprilia SR. Bij die moest ik de draad om de bougiekabel wikkellen. Misschien moet dat ook met die draad bij jou?
 
Hier vind je de beschrijving van jouw Koso, maar ik veronderstel dat deze was meegeleverd.

http://www.koso.com.tw/uploads/files/d083735da45bb7f11e18f115c751f488.pdf

In deze manual staat inderdaad geschreven dat je de meegeleverde "RPM sensor wire (Accessory2)" om de bougiekabel moet wikkelen.
Er staat echter niet bij hoe vaak, hoe meer wikkelingen je om de bougiekabel legt, hoe sterker het signaal is dat de toerenteller krijgt.
Dus leg zo veel mogelijk wikkelingen als kan, met de lengte van de RPM sensor draad, die meegeleverd is.

Het is al een hele poos geleden dat ik de website van Koso heb bezocht en nu pas valt mij op dat ze nu ook plug en play meters leveren.
Ze hebben zeker gemerkt dat op deze wijze het voor de klanten gemakkelijker is om zo'n meter aan te sluiten, zonder dat ze, hun hele kabelboom moet verknippen om zo'n meter aan te sluiten, laat staan dat niet iedereen elektronicus is....
 
Toerenteller werkt nu wel maar als ik hem van contact af zet blijft de wijzer. Op de stand staan van op dat moment dus als je hem bij 8 of 4 duizend toeren uit zet blijft hij hier net zo lang op staaan tot je hem weer op contact zet en zich resset
 
Is de vaste spanning wel goed aangesloten.
Ik heb geen idee of de wijzer mechanisch wordt aangestuurd en met een veertje wordt teruggetrokken (zoals bij een draaispoelmeter) of dat de toerenteller werkt met een soort stappenmotortje of servo-motortje of iets dergelijks.
Indien deze laatste heeft deze sturing nog spanning nodig om naar de uitgangspositie te gaan (0-stand), nadat je de contactsleutel op Off hebt gezet.
 
Hallo de teller word elektrisch aangestuurd en in de beschrijving staat dat je de puls draad om de bougie kabel moet draaien maar dan doet hij niets dus heb ik hem op de groene draad van de stekker die in de bobine gaat gezet
 
Alleen blijft hij nu op de toeren staan waar je hem van contact af zet dus bij gas geven naar 10 duizend toeren en je zet dan het contact er af blijft hij daar op staan en zet je de contact weer aan dan gaat hij weer naar 0 toe
 
Oei, het kan zijn dat je te veel spanning zet op die draad en hiermee kun je de toerenteller beschadigen.

Probeer die draad eens aan te sluiten op de draad van de pickup-spoel.
 
Hallo ik heb een probleem met mijn aprilia sr als je de scooter stars en geeft 1 keer bol gas trekt de scooter snel op maar doe je het nog een keer dan heeft hij ineens geen kracht meer help gaat om een aprilia sr met piaggio blok en snelle uitlaat en 17,5 mm carbrateur
 
Back
Top