aprilia sr harder.

Rickjuhh18

Well-Known Member
hoii allemaal
ik heb een aprilia sr50 racing en loopt 80-85
maar ik vind dat nog te langzaam dus wil ik hem 95-100 laten lopen.
wat kan ik het beste doen zonder er een 70cc op te leggen.

dit is de setup nu.
malossi cilinder 50cc
metrakit terugloop uitlaat ontgrenst.
verstelbare koppeling dmp.
varioring is eruit.
17mm carberateur dell orto

ik kan ook de cilinder laten tunen maar kom ik dan tot 95-100 en is dat niet te duur?

mvg Rick
 
Advertisement - register to remove this

Als je een cilinder wil die langer meegaat dan zou ik gewoon een DR70 - DR70RPM kopen, en niet je 50cc nog meer toeren laten beuken.

Veel sneller zul je niet gaan met 50cc.
 
nou luister ik wil gewoon voor zo min mogelijk geld da ding 100 laten lope ZONDER er een 70 cc op hoef te legge de vraag is of ik iets anders eraan kan doen.
 
Een goede 50cc cilinder 100 laten lopen doe je niet zomaar... Dat kost je veel meer dan dat je even een DR70RPM koopt, die kun je met goede onderdelen ook wel 100 laten lopen en ben je minder tijd en geld kwijt.

Dat je je uitlaat moet vervangen moet sowieso, want op een goede 50cc is die metrakit uitlaat ook 3x niks.
 
ik ken toevallig iemand met ook een aprillia sr die rijd toch egt 135 op een 50 cc cilinder
dus waarom zou 100 niet gaan dan?

als je iemand kent die dat heeft waarom doe je niet hetzelfde dan -.-
En Lijkt me onlogisch en dat ding gaat vast niet lang mee maar als je een harder wilt laten lopen en geen veel geld aan wilt uitgeven dan moet je toch echt erover gaan dromen :p
 
Ik denk dat 135 wel mogelijk is met een 50cc scooter. Er was altijd een 50cc klasse bij de SOBW dacht ik, weet niet of dat nu nog zo is, maar die knallen ook als gekken over het circuit.

Wat iedereen duidelijk maakt, is inderdaad wel zo natuurlijk, dat het veel makkelijker is met een 70cc cilinder.

Heb je ook een rede waarom je geen 70cc wilt? Misschien omdat je denkt dat je de krukas dan moet vervangen?

Want als je bijvoorbeeld een Malossi Team 50 cilinder neemt, zou ik het ook niet onverstandig vinden om een andere as te monteren.
 
Ik denk dat 135 wel mogelijk is met een 50cc scooter. Er was altijd een 50cc klasse bij de SOBW dacht ik, weet niet of dat nu nog zo is, maar die knallen ook als gekken over het circuit.

Wat iedereen duidelijk maakt, is inderdaad wel zo natuurlijk, dat het veel makkelijker is met een 70cc cilinder.

Heb je ook een rede waarom je geen 70cc wilt? Misschien omdat je denkt dat je de krukas dan moet vervangen?

Want als je bijvoorbeeld een Malossi Team 50 cilinder neemt, zou ik het ook niet onverstandig vinden om een andere as te monteren.


ja wat heb je er aan 135 met een 50 cc, slijten als een gek en wat je er al niet voor moet uitgeven..... heb je dan ook nog wel kracht op het achterwiel, want dan moet er wel een heel lange vertanding in, en een team50 is niet echt voor dagelijks gebruik.....

een simpele 70 cc en een krukas, uitlaatje er bij, carbje en de shit afstellen, dan praten 15jarigen al snel over wauw wat een autowheelie
 
Back
Top