aprilia sr d-tech (injectie) start niet meer

tarco24

Well-Known Member
hallo,

ik heb een paar dagen geleden een aprilia sr gekocht
maar nu is er een probleem

de scooter hebben ze met te weinig olie gestart
het blok zit niet vast en hij wordt ook goed aangeslingerd

maar er vallen druppels benzine onderuit en hij wil niet starten

( en als je de contact aan zet blijft de injection check lampje branden
als je hem probeerd te starten dan gaat het lampje uit maar dan gaat het olie lampje branden
misschien hoort dit wel dat weet ik niet )

wie kan mij helpen?

alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by denn1s
gewoon naar je dealer gaan, die kunnen het zo zien met het software gebeuren...

das idd het hele jammere... je kan niet zomaar ff onder de scooter gaan liggen en kijken wat er gaan is...

ik vrees dat je idd naar je dealer toe moet of kan je vinden waar de lekkage vandaan komt?
 
Als jij net je scooter hebt gekocht en je hebt dat probleem, lijkt het me dus een fout van je dealer. Zij zouden het dus ook voor niets moeten maken.

[edit] Je zegt al zelf dat het hun fout is [edit]
 
ik heb de scooter van iemand overgekocht
en die zegt dat er iets mis was met de injectie
(kan het daarom zijn dat hij benzine drupt...)

ik heb trouwens ook bij how-to's gekeken en daar staan die foutcodes
die heb ik gedaan en hij heeft aan dat er een stroomstoring is
(nummers 8+3)

kan het zijn dat een injectie vast kan komen te zitten omdat hij te weinig olie heeft gehad ?
 
Nee je injectie komt niet vast te zitten door olie, bullpoep.
Wat wel kan is dat die lekkende benzine door een lekker pakking komt.
Kun je het probleem eens wat uitgebreider omschrijven dan kan ik je nuttige informatie geven.
 
ze hebben de scooter proberen te starten met te weinig olie
en sindsdien start hij helemaal niet meer zeggen ze

als je de scooter start wordt hij gewoon goed rondgegooid
alleen slaat hij niet aan hij maakt ook geen vreemde geluidjes

en als je de scooter probeerd te starten en tegelijkertijd gas geeft zie je er benzine onderuit druppelen

ik ga morgen (woensdag) de kappen eraf halen om te kijken waar hij precies lekt

alle ideeen zijn welkom die het kunnen zijn :)
 
Ik heb toen zo'n ding helemaal gereviseerd. Hij starte wel weer maar ik heb niks aan de computer hoeven doen. Als jij al zegt dat ie 2 fout meldingen aangeeft zou ik zelf niet gaan kutten. Ik zou m gewoon ff wegbrengen. Misschien is het iets heel kleins en maak je het alleen maar erger als je zelf gaat zitten schroeven aan dat ding.
 
Originally posted by Ossje
even iets anders hè...Het is een Di-tech toch?? Die hebben toch helemaal geen olie nodig. Of zie ik nu iets over het hoofd?

een ditech heeft ook een clinder, een cilinder moet goed gesmeerd worden anders loopt het vast, dus ook een ditech heeft olie nodig,

voor de topicstarter, zie mijn 1e post boven hiero, hun hebben het zo gevonden, het kunnen wel 10 dingen zijn
 
de bougie kan je die ook niet nakijken (want misschien vonkt die helemaal niet)

en wat kost het als ik hem bij de dealer breng (om te kijken wat er aan de hand is)?

en wat is DKS eigenlijk ? (drosselklappensensor) :S
en ECU ?
 
Eerts beetje info:

Drosselklappensensor heeft volgens mij met kleppen te maken, zou de membraan wel eens kunnen zijn.
ECU is de Engine Control Unit, in de volksmond ook wel "de chip" genoemd.

Wat ik zo wel kan opmaken is dat je koppaking lek is of je injector niet goed vast zit, misschien een schroefje eruit getrilt, of de benzineslang die naar injector gaat zit niet goed vast en misschien is er een klem gebroken.

Kijk eerst 'ns naar de schroefjes bij je injector, haal alleen je accubak los. (Dat groene geval).

Anders haal je bogie een eruit, kijk of ie nat is.

Als je pech hebt zijn het je pakkingen, lijkt mij dan.
Kan ook zijn dat hij geen compressie kan opbouwen, dat die daarom niet start, probleempje bij keeringen/pakkingen?

Veel succes!
 
hoi,
ik heb gekeken naar die injector
en als je hem probeerd te starten dan loopt de bezine uit de benzineslang van de injector
de injector zit wel goed vast en hij heeft compressie omdat ik dat voel uit de uitlaat

kan dit de rede zijn dat hij niet start ?
 
Originally posted by tarco24

en als je hem probeerd te starten dan loopt de bezine uit de benzineslang van de injector

Lees je over je eigen woorden heen, wat had ik je gezegd, je hebt mijn advies (gelukkig) opgevolgd en het probleem ontdekt, denk eens logisch, als er benzine lekt, zou dat problematisch kunnen zijn of niet?
JA DUS!

Dus vervang de klem waarmee hij vastzit, of laat de dealer ff kijken dan vervang hij 'm wel, is 10,- werk niet meer lijkt mij als je 't niet zelf wilt doen en het zeker wilt weten.

Dat je geen compressie hebt kun je bij een Di-Tech alleen met de nodige apparatuur checken,

Dus fix eerst de injectorslang en dan kijken we verder.

Succes, Vova
 
ik had ook het probleem met mijn ditech dat hij soms niet wou starten, en alsie dan aan was, en je gaf as, datie uitvalt. als ik hem starten ging ook de injection check lampje uit en de olie ding knipperen, had em weg gebracht bij de dealer (hagemeijer in gorinchem) en hun hebben het gechecked, 11 uur gezocht en toen eindelijk het probleem gevonden wat de pc niet aangaf.. het bleek dus een kapotte luchtcompressor te zijn, deze had teweinig kracht, deze is vervangen totale kosten 480 euro, omdat ze een paar uur niet hadden meegerekent voor mij! af en toe moet ik een paar keer opnieuw starten omdat ik een NRX eronder heb, en deze dus een ander effect heeft op het computertje!

maybe is jou probleem al opgelost maar je zou hier dus ook nog naar kunnen kijken, het blijkt sowieso wel dat er iets met je pakking is, maargoed, kijken kan geen kwaad!
 
hoi,
ik heb de bougie gecontroleerd en die werkt goed
ik heb de brandstofslang vervangen en een nieuwe klem erop gedaan
en de foutcodes zijn weg
dus dat is nu allemaal goed

het lijkt nu, zo nu en dan dat hij aan wil slaan
alleen hij zet niet door :(

de compressie voel je toch bij de uitlaat
ik heb de bougie eruit gehaald toen de scooter gestart en hoorde je een plompend geluid dus dan moet hij toch wel compressie hebben ?

hoe kan ik controleren of de pakking kapot is ?
 
Back
Top